۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۵۰
کد خبر: 82505826
T T
۰ نفر
شكست طلسم 14 ساله / كمربندي جنوبي بابل زير بار ترافيك رفت

ساري - ايرنا - كمربندي جنوبي بابل شامگاه سه شنبه همزمان با بعثت رسول اكرم (ص) با حضور استاندار مازندران ، نمايندگان مجلس و هيات قرقيزستاني زير بار ترافيك رفت و طلسم 14 ساله اين طرح حياتي شكسته شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، كلنگ كمربندي جنوبي بابل 14 سال پيش براي رفع ترافيك سنگين ورودي اين شهر به زمين زده شد ولي تاكنون به دليل نداشتن اعتبار كافي به بهره برداري نرسيده بود.
اين كمربندي كه شامل 6 زيرگذر و سه روز گذر است، شاهراه ارتباطي بين شرق و غرب استان مازندران به شمار مي رود و از مسير جاده بابل به آمل ، شهيد صالحي و گنج افروز گذشته و در جاده بابل به قائمشهر و در روستاي ' هتكه پشت ' به طول 16.5 كيلومتر به پايان مي رسد.
فرماندار بابل در حاشيه افتتاح اين كمربندي به خبرنگار ايرنا گفت : كمربندي جنوبي بابل قرار بود فردا چهارشنبه ششم ارديبشهت ماه با حضور وزير راه و شهرسازي افتتاح شود ولي به دليل اينكه سفر وزير به مازندران لغو شده است ، اين طرح امروز گشايش يافت.
محمد تقي عباسپور افزود : به دليل اينكه اين طرح تكميل و قابل استفاده شده بود ، صلاح نبود تا گشايش اين طرح به زمان بعدي موكول شود.
وي اظهار داشت : مراسم افتتاح رسمي طرح كمربندي جنوبي بابل را مي توان در يك فرصت مناسب برگزار كرد.
فرماندار بابل گفت كه تاكنون براي اين طرح حدود يكهزار و 300 ميليارد ريال هزينه شده است.
شهرستان 530 هزار نفري بابل داراي هفت شهر و 6 بخش است و به دليل نداشتن كمربندي جنوبي در اين شهر كه در مسير شرق به غرب مازندران واقع است ، روزانه با تردد خودروهاي سبك و سنگين در مسير درون شهري مواجه است.
با افتتاح اين كمربندي ورود انواع كاميون و اتوبوس به داخل شهر بابل ممنوع مي شود و ديگر شهروندان بابلي شاهد تردد خودروهاي سنگين در مركز شهر و ايجاد ترافيك سنگين نخواهند بود.
خبرنگار : فريبرز سيفي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7343/1654