۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۴۹
کد خبر: 82507982
T T
۰ نفر
حضور مشاور رئيس جمهور در مانور امداد و نجات آتش نشاني كيش

كيش – ايرنا- مانور امداد و نجات نيروهاي آتش نشاني كيش با حضور مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد برگزار شد و طي ان توانمندي هاي آتش نشاني اين جزيره به نمايش در آمد.

به گزارش ايرنا ، اين مانور در دو بخش اطفا حريق و نجات برگزار شد و طي آن مصدومان حادثه از طبقه يازدهم يك برج مسكوني به پائين منتقل شدند و همچنين مصدومان حادثه رانندگي نيز از داخل خودرو توسط نيروهاي آتش نشان نجات يافتند.
اين مانور با حضور اكبر تركان دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، علي اصغر مونسان مدير عامل منطقه آزاد كيش و تعدادي از معاونان و مديران سازمان منطقه آزاد كيش در يكي از برج هاي مسكوني جزيره كيش برگزار شد .
پس از اعلام وقوع حريق توسط دبير شوراي عالي مناطق آزاد نيروهاي آتش نشان به همراه تجهيزات در كمتر از سه دقيقه در محل حاضر شدند .
در عمليات اطفاء حريق ،نيروهاي آتش نشان با استفاده از خودروي مجهز به نردبان بلند در مدت كوتاهي به طبقه يازدهم ساختمان رسيدند تا عمليات نجات مصدومان را انجام دهند .
در اين عمليات خودرويي با ريختن كف از سرايت حريق به ديگر مناطق جلوگيري كرد، همچنين تشك هاي نجاتي براي پرش امن ساكنان ساختمان در پائين ساختمان مسكوني مستقر شده بود كه تعدادي از گيرافتادگان از طبقه دوم خود را بر روي اين تشك ها انداختند .
انتقال مصدومان به آمبولانس ها براي رسيدگي و ارائه خدمات درماني بخش ديگر عمليات امداد و نجات بود .
در اين مانور عمليات امداد و نجات سرنشينان گرفتار شده در يك خودرو تصادفي نيز با حضور ماشين هاي پيشرفته براي اطفا حريق و همچنين برش درب هاي خودروهاي تصادفي در مواقع قفل و گرفتار شدن سرنشينان بدر مدت زمان سه دقيقه به اجرا در آمد.
رئيس آتش نشاني كيش در اين مانور به بلند مرتبه سازي در كيش و ضرورت وجود نردبان بلند براي ارائه خدمات در زمان بروز حوادث احتمالي اشاره كرد و گفت : 37 ساختمان بلند در كيش ساخته شده است كه با دستور ويژه مديرعامل منطقه آزاد كيش نردبان بلند 55 متري حدود 6 ماه قبل خريداري و وارد جزيره كيش شد .
مهدي اسدي زنوز با بيان اينكه اين خودرو ساخت سال 2016 و مجهز به سيستم هاي پيشرفته است افزود :بهترين نوع نردبان عملياتي است كه در اين مانور قابليت هاي آن براي ساختمان هاي بلند به نمايش گذاشته شد .
وي اضافه كرد : آتش نشانان در اين مانور خود را به طبقه بالاي برج كه در آن حريق رخ داده بود رساندند و عمليات اطفا حريق و نجات را به سرعت انجام دادند .
اسدي زنوز گفت : در اين مانور 10 دستگاه خودرو سنگين در محل مستقر شدند كه در مدت زمان بسيار كم اطفاء حريق انجام شد و مصدومان فرضي از طريق اين نردبان به پائين منتقل شدند .
وي اظهار كرد : در كنار اين عمليات مانور ديگري براي آبرساني و جلوگيري از سرايت حريق به ساير نقاط انجام شد.
اسدي زنوز گفت :عمليات نجات مصدومان از خودروي تصادفي نيز بخش ديگر عمليات امداد و نجات بود كه در زمان كوتاهي با تلاش نيروهاي آتش نشان با برش سقف مصدومان از خودروهاي حادثه ديده نجات يافته و تحويل نيروهاي ارژانس شد .
رئيس آتش نشاني كيش با بيان اينكه 58 نيروي آتش نشان براي اجراي عمليات امداد و نجات در ساختمان هاي بلند مرتبه كيش آموزش هاي تخصصي لازم را فرا گرفته اند افزود : دوره اي آموزشي براي ارتقاء سطح علمي كاركنان آتش نشاني كيش نيز در طول سال برگزار مي شود و آنها با تازه ترين روش هاي امداد و نجات و كار با تجهيزات پيشرفته آشنا مي شوند.
1630*1641 خبرنگار: مريم زبان دان - انتشاردهنده: امير برزي