۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82508278
T T
۰ نفر
چهار طرح درمانی با 66 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دزفول افتتاح شد

دزفول - ایرنا - به مناسبت هفته سلامت چهار طرح درمانی به همت دانشگاه علوم پزشكی دزفول صبح جمعه افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا این طرح ها شامل مركز تصویربرداری ام آر ای كوثر ، هشت تخت آی سی یو و پایگاه های اورژانس 115 صفی آباد و شهر امام می باشند كه با حضور امام جمعه ، فرماندار و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افتتاح شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:برای راه اندازی مركز تصویربرداری (ام آر آی) كوثر 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی در راستای طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.
یوسف پریدار همچنین در آئین افتتاح طرح های درمانی دانشگاه علوم پزشكی دزفول در محل بیمارستان بزرگ دزفول با بیان اینكه مركز تصویربرداری كوثر نخستین مركز ام آر آی دولتی در شهرستان دزفول می باشد كه با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه استاندارد جهانی راه اندازی شده گفت:این مركز با تعرفه دولتی به بیماران خدمت رسانی خواهد كرد.
وی همچنین اعتبار هزینه شده برای ایجاد هشت تخت آی سی یو در بیمارستان بزرگ دزفول را هشت میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: با وجود تنها 20 تخت آی سی یو در بیمارستان بزرگ دزفول و انتظار بیماران برای بستری در بخش آی سی یو لذا نیاز به افزایش تعداد تخت هدفگذاری شده و در نخستین گام تعداد هشت تخت به تعداد تخت های آی سی یو این بیمارستان افزوده شد.
پریدار با بیان اینكه بیمارستان ها و مراكز بهداشتی و درمانی دزفول بار سنگین بیماران شهرهای شمال استان خوزستان و نیز استان های همجوار را بر دوش دارند خاطر نشان كرد:در راستای طرح تحول نظام سلامت و به منظور توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در دزفول تعدادی طرح درمانی از جمله افزایش تخت های اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول از 25 تخت فعلی به 65 تخت در دست اجراست.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی دزفول افزود:عملیات احداث بخش سوختگی با ظرفیت 20 تخت و با 40 درصد پیشرفت فیزیكی در دست اجراست ضمن اینكه ساخت بلوك زایمانی با 70 درصد پیشرفت فیزیكی امسال افتتاح و به بهره برداری می رسد.
پریدار در ادامه افزود: برای راه اندازی 2 پایگاه اورژانس 115 در شهرهای صفی آباد و امام بخش مركزی دزفول نیز هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی امام جمعه دزفول نیز در این آئین از زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشكی دزفول به خاطر تلاش صورت گرفته در راستای حل مشكلات بهداشتی و درمانی شمال استان خوزستان تقدیر كرد.
6068
خبرنگار و انتشار: محمدعلی فریدپناه