۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱
کد خبر: 82509066
T T
۰ نفر
اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق در 11 استان كشور

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: درخواست های طلاق با همكاری قوه قضائیه از خردادماه در 11 استان كشور در دادگاه، ثبت الكترونیكی می شود تا زوجین پیش از مرحله دادگاه برای طلاق، از مشاوره های لازم برخوردار شوند.

انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در استان هایی كه میزان طلاق در آنها زیاد است، اجرا می شود كه از جمله آنها می توان به كرمانشاه ،گیلان، مازندران ، تهران و البرز اشاره كرد.
وی خاطرنشان كرد: طرح ثبت الكترونیكی طلاق به صورت آزمایشی در خراسان رضوی اجرایی شده است.
وی یادآور شد: 47 درصد طلاق ها در همان پنج سال اول ازدواج زوج ها شكل می گیرد. برهمین اساس تلاش كردیم با قوه قضائیه همكاری خوبی داشته باشیم تا قبل از اینكه طلاق در قوه قضائیه ثبت شود ، اختلافات زوج ها در سامانه الكترونیكی ثبت شده و زوج ها به گروه مشاوران ارجاع داده شوند.
رئیس سازمان بهزیستی كشور اضافه كرد: درخواست طلاق زوج های جوان دارای اختلاف در همان دادگاه ثبت می شود و از مشاوره ها بهره مند می شوند؛ این مشاوران برای ارائه مشاوره، توانمندی ، مهارت و گواهی های لازم را دارند.
محسنی بندپی افزود: كارشناسان بهزیستی و انجمن های مرتبط در بدو شكل گیری طلاق با ارائه مشاوره ها و راهنمایی ها، مداخله می كنند و با این مداخلات بهنگام شرایطی فراهم می شود كه از تشدید اختلافات جلوگیری خواهد شد.
وی یادآور شد: این طرح تقریبا از اواسط سال گذشته در شهر مشهد آغاز شد و سپس به پنج شهرستان استان خراسان رضوی تعمیم یافت و امسال در نظر داریم كه این طرح را از خرداد ماه در 11 استان كشور عملیاتی كنیم.
به گفته وی، نتایج اولیه طرح ، رضایت بخش بوده و تقریبا آمار طلاق در استان خراسان رضوی در مقایسه با موارد مشابه طلاق سال 94 به نصف كاهش یافت.

**اجرای طرح الزام فراگیری مهارت زندگی قبل از ازدواج در یزد
رئیس سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: سازمان بهزیستی كشور برای كاهش آمار طلاق در كشور چند رویكرد را در برنامه های خود قرار داده كه آموزش های پیش از ازدواج و افزایش مهارت های زندگی و فرزندپروری از آن جمله است؛ این سازمان در نظر دارد عوامل منجر به تحكیم و پایداری خانواده را در جامعه تقویت كند.
رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: بر همین اساس، برنامه ای در استان یزد اجرا كردیم تا افرادی كه برای ثبت ازدواج به دفاتر رسمی ازدواج می روند، حتما باید آموزش های لازم مهارت زندگی را فراگیرند و تلاش است تا این آموزش ها اثربخش باشد.
محسنی بندپی افزود: این آموزش ها زوج ها را با مراحل زندگی مشترك آشنا می سازد و كمك می كند تا پایداری اجتماعی مدنظر ما ، شكل گرفته و ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا ،از هر چهار ازدواج در كشور یكی از آنها به طلاق منجر می شود.
اجتمام**9185**1569**مصاحبه كننده: سادات حسینی خواه **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر