۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۴۹
کد خبر: 82510297
T T
۰ نفر
استاندار زنجان: صنایع دستی كشور ظرفیت ایجاد250 هزار فرصت شغلی را دارد

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان با بیان اینكه صنایع دستی بخشی از هویت فرهنگی كشور است ،گفت: با توجه به ظرفیت هایی كه در این بخش وجود دارد، سالانه می توان 250 هزار فرصت شغلی در این صنعت ایجاد كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، اسدالله درویش امیری در كارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به لزوم سرعت بخشیدن و پیگیری احداث مجتمع شهرك صنایع دستی و گردشگری 'نور' و 2 ناحیه كارگاهی صنایع دستی 'ظریفان' و 'نیكان' در زنجان تاكید كرد و افزود: این سه طرح از كارهای مهم استان در حوزه صنایع دستی و گردشگری است.
مجتمع شهرك صنایع دستی و گردشگری نور كه در ورودی زنجان از سمت تهران در مساحت هشت و نیم توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال احداث است، از سال 91 تا كنون پیشرفت چندانی نداشته است و به گفته سرمایه گذار طرح، هم اكنون 20 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
استاندار زنجان تعلل و تاخیر در اجرای مجتمع شهرك صنایع دستی و گردشگری نور را غیرقابل قبول خواند و تاكید كرد: این از مهمترین طرح های حوزه صنایع دستی و گردشگری استان است و تاخیر در اجرای آن بر عهده دستگاههای اجرایی نیست و سرمایه گذار ملزم است اقداماتی را برای سرعت بخشیدن به روند اجرای آن انجام دهد.
به گزارش ایرنا، در كارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به سرمایه گذار پروژه مجتمع شهرك صنایع دستی و گردشگری نور، 6 ماه مهلت داده شد تا نسبت به تامین منابع لازم برای پیشبرد پروژه و نیز سرعت بخشیدن به انجام عملیات ساخت و ساز در فازهای چندگانه آن، اقدام كند.
درویش امیری با بیان اینكه طولانی شدن انجام پروژه ها به هیچ عنوان زیبنده نیست، خاطرنشان كرد: یا باید كاری را نپذیریم و یا اگر انجام آن را قبول كردیم باید به سرعت كار را پیش ببریم.
ناحیه كارگاهی صنایع دستی شماره یك موسوم به 'ظریفان' در محدوه عوارضی زنجان - قزوین و ناحیه كارگاهی صنایع دستی شماره 2 موسوم به' نیكان' در محدوده عوارضی زنجان- تبریز نیز به منظور استقرار واحدهای تولید و عرضه صنایع دستی در دست طراحی و اجرا هستند و پس از احداث در اختیار فعالان صنایع دستی قرار خواهند گرفت.
استاندار زنجان خاطرنشان كرد: یكی از راهكارهای توسعه صنایع دستی، احداث چنین ناحیه هایی است كه می تواند در تامین شعار سال نیز خیلی كمك كند.
درویش امیری با بیان اینكه زنجان جزو 10 استان كشور در حوزه تولید صنایع دستی است، تاكید كرد: لازم است در راه اندازی ناحیه های كارگاهی صنایع دستی اهتمام جدی صورت گیرد.
وی به به لزوم انجام كارهای زیربنایی در حوزه صنایع دستی و گردشگری اشاره كرد و گفت: دستگاههای اجرایی باید در این راستا از حمایت ها و كمك های خود دریغ نكنند.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان به برگزاری سومین جشنواره بین المللی غذای اكو - جاده ابریشم در زنجان اشاره كرد و افزود: چنین برنامه هایی فرصت خوبی برای معرفی قابلیت های استان در حوزه گردشگری است.
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره بین المللی غذای اكو- جاده ابریشم از 20 تا 22 اردیبهشت جاری در مجموعه نمایشگاه بین المللی كاسپین برگزار می شود.
درویش امیری بر لزوم مشاركت مردم و بخش خصوصی در جشنواره غذای اكو تاكید كرد و افزود: لازم است آیین افتتاحیه این جشنواره فراگیرتر برگزار و وجه مردمی آن تقویت شود.
وی برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی را زمینه ای برای حفظ و انتقال هویت فرهنگی و تاریخی به نسل های امروز دانست و گفت: بر اساس تحقیقات پژوهشگران، ایران در زمینه اقوام و خرده فرهنگ ها، غذاها و لباس ها دارای بالاترین تنوع در جهان است.
7312/8068
خبرنگار: حسن اكبری ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
۰ نفر