۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82513166
T T
۰ نفر
بهره مندي 500 هزار نفر از خدمات جامع سلامت در شمال خوزستان

دزفول - ايرنا - معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي دزفول گفت:بيش از 500 هزار نفر از شهروندان دزفول،شوش و گتوند از مراكز خدمات جامع سلامت استقبال كردند.

مهديه توكلي روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود:مراكز خدمات جامع سلامت با بهره گيري از روان شناسان و كارشناسان تغذيه در خدمت شهروندان بوده و هر دو هزار و 500 نفر زير نظر يك نفر از خدمات لازم بهره مند مي شوند ضمن اينكه افراد در مواقع بيماري نيز از خدمات درماني لازم بهره مند خواهند شد.
وي گفت:حدود 70 درصد جمعيت 800 هزار نفري زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي دزفول از اين طرح استقبال كرده اند كه آمار خوبي است و به ديگر شهروندان توصيه مي شود با در دست داشتن كارت ملي به پايگاه هاي بهداشتي و يا مراكز جامع سلامت مراجعه و ضمن ثبت نام در سامانه از ويزيت اوليه بهره مند شوند .
توكلي افزود:شهروندان هنگام معاينه در اين مراكز به آنان كارت هايي به رنگ نارنجي ، زرد ، سبز و قرمز داده مي شود كه كارت نارنجي نشانه اين است كه فعال مراجعه كننده در شرايط خوبي از نظر سلامت قرار دارد و اگر كارت قرمز دريافت شود نشانه اين است كه فرد دچار بيماري هاي قلبي و عروقي است و بايد به پزشك متخصص ارجاع داده شود.
دانشگاه علوم پزشكي دزفول علاوه بر شهرستان دزفول ، شهرستان هاي شوش و گتوند را نيز زير پوشش خدمات بهداشتي و درماني خود دارد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي دزفول همچنين از راه اندازي اتوبوس سلامت براي بيماريابي و آموزش و تشخيص ويروس ايدز در اين شهرستان خبر داد و گفت:با راه اندازي اين اتوبوس به صورت محرمانه و با يك كد از افراد خون گيري مي شود و مشخص مي شود فرد حامل ويروس ايدز مي باشد يا خير ضمن اينكه اين اطلاعات بصورت كاملا محرمانه باقي خواهد ماند .
توكلي همچنين افزود:با توجه به منويات مقام معظم رهبري و نگراني هايي كه در خصوص بالارفتن آمار طلاق و سن ازدواج وجود دارد وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي به فرهنگ سازي و آموزش در بين جوانان و دانشجويان پرداخته است .
وي بيان كرد:در اين راستا نمايشگاهي با عنوان ازدواج شاد،سالم و پايدار در دانشگاه آزاد دزفول برپا شده كه در آن با تابلوهايي معيارهاي همسريابي و ازدواج اطلاع رساني مي شود.
وي اضافه كرد:در محل اين نمايشگاه نيز روان شناسان آموزش هاي لازم در جهت مهارت هاي زندگي ، همسرداري و كنترل خشم به افراد ارائه مي شود تا جوانان با رعايت اين موارد ازدواج پايداري داشته باشند .
توكلي استقبال دانشجويان از اين نمايشگاه را خوب ارزيابي كرد و ابراز اميدواري كرد برگزاري چنين نمايشگاه هايي در پايداري ازدواج جوانان موثر واقع شود.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه