۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۵۷
کد خبر: 82514136
T T
۰ نفر
رشد چهار برابري مشاركت مردم در توسعه منابع و آبخيزداري هرمزگان

بندرعباس- ايرنا- مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت: در طول فعاليت دولت تدبير و اميد ميزان سرمايه اجتماعي و مشاركت مردم در اجراي پروژه هاي مرتبط با حفاظت از منابع آب و خاك و حفظ و تقويت پوشش گياهي استان چهار برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اميد ذاكري سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همين مدت براي نخستين بار از سال 94 تاكنون حفاظت بيش از يك ميليون و 300 هزار هكتار از مراتع استان توسط مردم در قالب پروژه حفاظت مشاركتي درحال انجام است.
وي تصريح كرد: اجراي 45 مورد عمليات آبخيزداري با سرمايه گذاري بيش از 83 ميليارد ريال توسط خيرين حاصل افزايش سرمايه اجتماعي ، اعتماد و مشاركت مردم در صيانت و توسعه منابع زيستي هرمزگان بوده است .
ذاكري افزود : ايجاد بيش از 100 هكتار جنگل دست كاشت در قالب پروژه جنگل كاري مشاركتي براي اولين بار در كشور در دوسال اخير و با حمايت دولت با استفاده از گونه هاي بومي توسط خيرين و سازمان هاي مردم نهاد از جمله دستاوردهاي منابع طبيعي استان است.
از مساحت هفت ميليون و200 هزار هكتاري استان هرمزگان، شش ميليون و 900 هزار هكتار جزء عرصه هاي منابع طبيعي است كه يك ميليون و 80 هزار هكتار آن جنگل، چهار ميليون و 93هزار هكتار مرتع و يك ميليون و 565 هزار هكتار آن را بيابان تشكيل مي دهد.
ازم به ذكر است، هفت هزار و 451 سازه آبخيزداري و بيش از 110 هزار هكتار عمليات بيولوژيك و بيومكانيك با ظرفيت آبگيري 400 ميليون مترمكعب در سال در سطح استان هرمزگان اجرا شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده