۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۴۸
کد خبر: 82515764
T T
۰ نفر
شرایط اسیران دربند فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به مرحله خطرناكی رسیده است

تهران- ایرنا - «جمال الشوبكی» سفیر فلسطین و نماینده دائم این كشور در اتحادیه عرب چهارشنبه شب درخصوص شرایط اسیران اعتصاب كننده فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی گفت: شرایط یكهزار و 600 تن از اسیران فلسطینی وارد مرحله حساس و خطرناكی شده است و این امر مستلزم آن است كه برای حمایت از آنها سریعا وارد عمل شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه مصری الیوم السابع، الشوبكی تصریح كرد: باید اسرائیل را ملزم كرد تا براساس قوانین سازمان ملل متحد، توافق نامه های ژنو و كنوانسیون های بین المللی و حقوق بشری اقدام كند.
سفیر فلسطین در اتحادیه عرب همچنین در جمع خبرنگاران مستقر در قاهره گفت: اتحادیه عرب فردا (پنجشنبه) در سطح نمایندگان دائم و به درخواست فلسطین جلسه ای فوری را تشكیل خواهد داد.
الشوبكی افزود: این نشست برای بحث و بررسی پیرامون شرایط وخیم اسیران اعتصاب كننده فلسطینی در زندان های دربند اسرائیل و در سایه اعتصاب غذای 17 روزه آنها صورت می گیرد.
وی گفت كه در نشست روز پنجشنبه سیاست سركوبگرانه رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و تحریك آشكار برای به شهادت رساندن شهروندان فلسطینی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب با اشاره به این كه خواسته های اسیران فلسطینی دربند با همه قوانین و كنوانسیون های بین المللی مطابقت دارد، نسبت به وخیم تر شدن اوضاع اسیران در بند و افزایش دامنه اعتصاب هشدار داد.
در نتیجه رفتارهای غیر انسانی رژیم صهیونیستی و اعمال شكنجه های جسمی و روانی علیه اسیران فلسطینی، شماری از این اسیران از 17 روز گذشته اعتصاب غذا كردند.
در پی این اقدام، اسیران فلسطینی در زندان های دیگر رژیم صهیونیستی نیز در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان ها و بی توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق شان، به اعتصاب كنندگان غذا پیوستند؛ به طوری كه طی چند روز تعداد آنان نزدیك به 2 هزار تن رسید.
پیشنهاد اعتصاب غذا كه با نام 'آزادی و كرامت' برگزار شده، از سوی مروان البرغوثی عضو كمیته مركزی جنبش فتح و احمد سعدات دبیر كل مردمی این جبهه و تعداد دیگری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شده است.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی نهادهای فلسطینی، حدود 6 هزار و 500 فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هستند كه 57 تن از آنها زن و 300 كودك كم و سن و سال هستند.
شبس**9363**3404** مترجم: محمد تدو**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی
۰ نفر