۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82518223
T T
۰ نفر

آغاز رقابت های مرحله شهرستانی قرآن كریم اوقاف در گیلان

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82518223
آغاز رقابت های مرحله شهرستانی قرآن كریم اوقاف در گیلان

رشت - ایرنا- رقابت های مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقه های قرآن كریم اوقاف و امور خیریه از امروز (شنبه) در استان گیلان آغاز شده است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در رابطه با برگزاری این رقابت ها گفت: مرحله شهرستانی مسابقه های قرآن كریم اوقاف امروز (شنبه) با برگزاری این رقابت ها در شهرستان ماسال آغاز شده است.
حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مسابقه های قرآن كریم اوقاف تا چهارم خرداد در روزهای مختلف در سایر شهرستانها شامل فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، آستارا، تالش، رودسر، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهكل، لاهیجان، رودبار و رشت در دو بخش خواهران و برادران ادامه دارد.
وی اظهار كرد: شركت كنندگان در این مسابقه ها در رشته های حفظ پنج جزء ، 10، 20، حفظ كل، قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ موضوعی، حفظ معارف احادیث، تفسیر قرآن كریم، دعاخوانی، هم سرائی و هم خوانی قرآن كریم، اذان، مقطع خوانی گروهی، همسرایی دو یا چند زبانه، آثار كوتاه رسانه ای (تك خوانی) انفرادی ویژه رده سنی بزرگسالان با هم رقابت می كنند.
مسابقه های قرآن كریم اوقاف هر ساله از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر كشور در سه مرحله شهرستانی، استانی و كشوری برگزار می شود.
برگزیدگان مرحله شهرستانی در رقابت های استانی و منتخبان مرحله استانی به مسابقه های كشوری قرآن كریم راه می یابند.
مرحله كشوری سی و نهمین دوره مسابقه های قرآن كریم سال گذشته به میزبانی استان گیلان برگزار شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070