۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82521280
T T
۰ نفر

پيشكسوتان عرصه تعليم و تربيت خلخال تجليل شدند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82521280
پيشكسوتان عرصه تعليم و تربيت خلخال تجليل شدند

اردبيل - ايرنا - در آييني به مناسبت گراميداشت هفته معلم از پيشكسوتان عرصه تعليم و تربيت خلخال و مسن ترين دانش آموزان و معلمان كهن ترين مدرسه استان اردبيل تجليل شد.

به گزارش ايرنا ، در اين مراسم كه روز دوشنبه در مدرسه ابتدايي ناصري خلخال برگزار شد، يك پيشكسوت فرهنگي 94 ساله و 2 دانش آموز و معلم 93 ساله با اهداي لوح سپاس از سوي مديريت آموزش و پرورش ، مدير و معلمان و اعضاي انجمن اوليا و مربيان اين آموزشگاه تجليل شدند.
مسن ترين دانش آموز و معلمان مدرسه ناصري خلخال مرسل رحيمي 94 ساله ، نقي نقي زاده 93 ساله و رستم نوري 93 ساله هر سه تحصيلات ابتدايي خود را به ترتيب از سال هاي 1309 و 1310 در اين مدرسه ابتدايي آغاز و گواهي پايان تحصيلات ششم ابتدايي را از اين مدرسه دريافت كرده اند.
دانش آموزان قديمي ترين مدرسه استان اردبيل هر يك سال ها عمر خود را به عنوان معلم در دستگاه تعليم و تربيت صرف آموزش و تربيت فرزندان اين شهرستان كرده اند.
در اين مراسم پپيشكسوتان فرهنگي خلخال زنگ تجليل از مقام معلم را نواخته و با حضور در جمع دانش آموزان و معلمان اين مدرسه از خاطرات تحصيل و تدريس خود در اين مدرسه قديمي با عمر 108 سال سخن گفتند.
سه پيشكسوت عرصه تعليم و تربيت خلخال و مسن ترين دانش آموزان قديمي ترين مدرسه خلخال در سال 1310 زماني كه هفت ساله بودند پا به اين مدرسه گذاشته و تحصيلات پايه ششم ابتدايي را در مدرسه ناصري خلخال به پايان رساندند.
اين افراد نيز پس از مدتي در مدرسه اي كه زماني دانش آموز آنجا بودند به شغل مقدس معلمي مشغول شده و به مدت 30 سال در خدمت دستگاه تعليم و تربيت شهرستان قرار گرفتند.
سخاوت بيرامي ، مدير آموزش و پرورش خلخال در اين آيين با گراميداشت ياد و خاطره زنده ياد ناصر دفتر روايي بنيانگذار مدرسه ناصري خلخال گفت: اين مدرسه در سال 1287 و 109 سال پيش به عنوان دومين مدرسه استان آذربايجان شرقي پس از مدرسه رشديه تبريز توسط ناصر دفتر روايي تاسيس شده است.
وي افزود: هم اكنون 320 دانش آموز در 6 پايه ابتدايي دور اول و دور دوم در اين مدرسه مشغول تحصيل هستند.
بيرامي از پيشكسوتان فرهنگي خلخال به عنوان بنيانگذاران فرهنگ وادب منطقه ياد كرد و گفت: علم و تجربه پيشكسوتان همواره راهگشاي مسائل تعليم و تربيتي آموزش و پرورش بوده و تلاش اين عزيزان در اعتلاي فرهنگي منطقه و معرفي صبغه علمي و فرهنگي اين شهرستان وصف ناپذير است.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018