۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82521479
T T
۰ نفر
زنان 10 درصد مصرف كنندگان مواد مخدر دركشور را تشكيل مي دهند

مشهد- ايرنا- مشاور دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در امور زنان و خانواده با بيان اينكه بيشترين زنان و مردان مصرف كننده مواد مخدر در گروه سني 20 تا 30 سال قرار دارند، گفت: زنان حدود 10 درصد از جمعيت مصرف كنندگان مواد مخدر در كشور را تشكيل مي دهند.

دكتر فيروزه جعفري روز دوشنبه در حاشيه كارگاه آموزشي فرزند پروري در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سالهاي گذشته مصرف مواد مخدر در بين زنان به دليل تبليغات كاذب مانند استفاده از شيشه براي كاهش وزن و رايج شدن مواد مخدر جديد و محرك افزايش داشته است.
وي ادامه داد: با اطلاع رساني هاي صورت گرفته، دوران افزايش مبتلايان به مواد مخدر در بين زنان را پشت سر گذاشته ايم و ابتلا به اعتياد در زنان كشورمان بدين طريق كنترل شده است.
مشاور دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور در امور زنان و خانواده گفت: دستاوردهاي پيشگيري و كنترل مواد مخدر در حوزه زنان در سالهاي گذشته در كشور مثبت بوده است كه تشكيل كميته زنان از جمله اقدامات انجام شده در اين زمينه به شمار مي رود.
دكتر جعفري راه اندازي مراكز درمان اعتياد در استان هاي پر جمعيت، ايجاد مراكز گذري كاهش آسيب اعتياد ويژه زنان و راه اندازي مراكز درماني سرپايي و مراكز اقامتي ويژه زنان را از جمله اقدامات انجام شده در اين زمينه عنوان كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با يادآوري رواج مصرف الكل در جامعه گفت: اگرچه هم اكنون مصرف الكل نسبت به گذشته در كشور افزايش داشته است اما اعتياد به الكل در كشورمان اندك است.
به گفته وي، اعتياد به الكل وقتي است كه باعث بر هم زدن تعادل فرد مي شود و در زندگي روزمره و رفتارهايش خلل ايجاد مي كند.
كارگاه آموزشي فرزندپروري همگاني با عنوان 'نوجوان سالم من' با حضور مديران دفتر پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر دانشگاههاي علوم پزشكي كشور تا 20 ارديبهشت جاري در مشهد ادامه دارد.
3027/6012خبرنگار: مريم انجيدني ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني