۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82522828
T T
۰ نفر

رهاسازي يك بهله عقاب در طبيعت سبزوار

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82522828
رهاسازي يك بهله عقاب در طبيعت سبزوار

سبزوار- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست سبزوار گفت: يك بهله عقاب صحرايي پس از مداوا در طبيعت منطقه حفاظت شده شير احمد اين شهرستان، رها شد.

حميد صادقي، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين عقاب توسط يكي از دوستداران محيط زيست در شهرستان مداوا و به اداره حفاظت محيط زيست سبزوار تحويل شده بود.
وي ادامه داد: اين عقاب توسط دامپزشك مورد معاينه قرار گرفت و پس از اطمينان از سلامت كامل و توانايي پرواز، اين گونه باارزش به دامان طبيعت بازگردانده شد.
صادقي گفت: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با پرندگان و حيوانات زخمي حيات وحش در محل سكونت خود، بلافاصله آنها را به ادارات حفاظت محيط زيست تحويل دهند.
عقاب صحرايي، پرنده اي شكاري و تا حدودي بزرگ با سينه اي پهن و پر و بالي قهوه اي رنگ است و از پستانداران كوچك مانند خرگوش ها، پرندگان و جوندگان و مردارهاي تازه تغذيه مي كند و در استپ هاي باز، نواحي بياباني و نيمه بياباني، كوهپايه ها، نزديك تالاب ها و حوالي شهرهاي بياباني زندگي مي كند.
گونه هاي جانوري همچون قوچ و ميش، كل و بز، آهو و روباه، كاراكال و گربه وحشي، شغال، مار شاخدار ، مار جعفري، بزمجه و پرندگاني چون بالابان، عقاب طلايي، كبك، باقرقره شكم سياه و زاغ بور از گونه هاي شاخص جانوري منطقه پروند و شيراحمد سبزوار محسوب مي شوند.
شهرستان سبزوار داراي 2 منطقه حفاظت شده شيراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هكتار و 2 منطقه شكارممنوع ريوند و كمرقلعه با مساحت 108 هزار هكتار است.
سبزوار در 230 كيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حميد دلاوري هروي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
8145/7499/5132