۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82529051
T T
۰ نفر
تخمگذاری 19 گونه پرنده مهاجر در تالاب های چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- مدیركل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از لانه گزینی و تخمگذاری 19 گونه پرنده مهاجر و بومی در تالاب های این استان خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، شهرام احمدی به خبرنگاران اظهار كرد: امسال حدود 40 هزار گونه پرنده مهاجر آبزی و كنارآبزی در تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان لانه گزینی و تخمگذاری كردند.
وی افزود: این پرندگان از خانواده كشیم های كوچك و بزرگ، اگرت، اردك سانان، ابچیلك، حواصیل و خروس كولی هستند و بسته به نوع بین 3 تا 21عدد در سال تخمگذاری می كنند.
مدیركل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری توضیح داد: پرندگان مهاجراز منطقه سیبری و كشورهای آسیای میانه و استانهای شمالی كشور به تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان مهاجرت كردند و تا اواسط تابستان در این تالاب ها بسر می برند.
به گفته احمدی این تالاب ها ظرفیت افزون بر 120 هزار پرنده را دارد.
وی همچنین بیان كرد: طی سال جاری حدود 45 هزار پرنده به تالاب‌ها و آبگیرهای استان مهاجرت كردند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 37 درصدی همراه بوده است.
وی افزود: مرغابی، قو، اردك سرسبز، اردك سرحنایی، اردك اره ای، لك لك، پاشلك، كشیم، دُرنا و آبچلیك از جمله پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان می‌ باشند.
تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
۰ نفر