۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82531086
T T
۰ نفر

حاشيه هاي سفر انتخاباتي حسن روحاني به ساري

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82531086
حاشيه هاي سفر انتخاباتي حسن روحاني به ساري

ساري - ايرنا - حسن روحاني يكي از 6 نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر امروز( دوشنبه ) براي ديدار مردمي به مازندران سفر كرد و با مردم اين استان در محل سالن سيد رسول حسيني ديدار كرد كه اين سفر و سخنراني با حاشيه هايي همراه بود .

* بزرگترين سالن سرپوشيده ساري در حالي كه قرار بود ساعت ۱۶ ميزبان روحاني به منظور حضور در ميان حاميانش و سخنراني در اين مكان باشد، از ساعت ها قبل با ازدحام جمعيت براي ورود به محل مواجه شد، اين ازدحام به حدي بود كه خيابان هاي اطراف و به دنبال آن درهاي سالن بسته شد.
* طرفداران روحاني با همخواني سرود 'ايران' و در دست داشتن تصاويري از رهبران اصلاحات و با شال و پيشاني بندها و پرچم هاي بنفش با نوشته هايي چون ' دكتر حسن روحاني ' ، ' براي ايران براي اسلام ' و پرچم هاي ايران، چندين ساعت براي حضور نامزد مورد علاقه شان در محل سخنراني انتظار كشيدند.
* حاضران هنگام انتظار براي ورود روحاني و همچنين هنگام حضور وي درسالن براي سخنراني، شعارهايي چون ' ايراني يك كلام - روحاني والسلام ' ، ' وصيت هاشمي حمايت از روحاني'، ' امروز حمايت مي كنيم، جمعه قيامت مي كنيم ' و ' روحاني زنده باد ' سر دادند .
* شركت كنندگان همچنين با حمل تصاويري از رهبران اصلاحات ، پلاكاردهايي را در معرض ديد ديگران قرار مي دادند كه روي آن نوشته شده بود ' آقاي روحاني مرسي از اينكه نگذاشتي آقاي م.ق ما را در دانشگاه لوله كند ' و ' ما همان ساقه سبزيم بنفش گل داديم' .
* تعدادي از جوانان حاضر در اين گردهمايي انتخاباتي هم لباس هاي سفيد يكدست به تن داشتند كه روي آنها نوشته شده بود 'نيمه راهيم برنمي گرديم' و 'با روحاني تا 1400' .
* ' لوله كردن لوله كش هاي قديمي پذيرفته مي شود '،' نيمه راهيم بر نمي گرديم' از بنرها و پارچه نوشته هاي هواداران مازندراني روحاني در اين گردهمايي بود.
* در محل سخنراني روحاني در سالن سيدرسول حسيني ساري، حضور دانشجويان ، انجمن مهندسي ساختمان و كشاورزي مازندران ، استادان دانشگاه ها و جامعه پزشكي و همچنين روحانيون چشمگير بود .
* تعداد زيادي از حاضران در اين گردهمايي با كت شلوار و حتي برخي با شال هاي بنفش حضور پيدا كردند.
* حضور دختران و پسران دانشجو با شال و دستبندهاي كاغذي و پارچه اي با رنگ بنفش نظر همه را در اين گردهمايي به خود جلب مي كرد .
* سالن سيد رسول حسيني ساري حدود 6 هزار نفر ظرفيت دارد و اين ظرفيت از ساعت حدود چهار بعد از ظهر و يك ساعت پيش از آغاز سخنراني پر و درهاي آن بسته شد.
* جمعيتي كه بيرون از سالن و در خيابان فرهنگ ، 15 خرداد و قارن ساري و همچنين كوچه هاي منتهي به سالن سيدرسول حسيني براي گوش كردن سخنراني اجتماع كردند، بيش از جمعيت داخل سالن برآورد شد.
*پخش انواع سرودهاي حماسي از سالار عقيلي نيز هيجان خاصي به اين گردهمايي داده بود.
* حضور جمعيتي بيشتر از ظرفيت سالن را مسئولان ستاد روحاني در ساري پيش بيني كرده و به همين خاطر نيز با نصب مانيتورهايي درخيابان هاي منتهي به سالن ، مراسم داخل و سخنراني روحاني را با دوربين مداربسته براي جمعيت خارج از سالن پخش كردند.
* حضور امامعلي حبيبي كشتي گير پيشكسوت و معروف به ببر مازندران ، بهداد سليمي قهرمان وزنه برداري جهان در جمع هواداران حامي روحاني ، هيجان خاصي به فضاي سالن محل سخنراني بخشيده بود.
* جمعيت حاضر در سالن سيدرسول حسيني ساري و خيابان هاي اطراف پيش از ورود روحاني به محل با قرائت فاتحه، ياد و خاطره مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني را گرامي داشتند.
* ' ما را به زور و با وعده ساندويج جمع نكردند ' ، ' ما خودمان با اراده خودمان ، با پاي خودمان آمده ايم ، بدون اينكه اتوبوسي را براي ما بگيرند ' از شعارهايي بود كه شركت كنندگان در اين گردهمايي سر دادند.
خبرنگاران : فاطمه رحمتي و سيد رضا هاشمي كروئي ** تنظيم كننده : حسن فلاحتي ** انتشار دهنده: تاج محمد شيري
6990/1654/1860