۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۵۳
کد خبر: 82531555
T T
۰ نفر

گشایش موزه فرهنگ و تمدن در چهارمحال و بختیاری

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۵۳
کد خبر: 82531555
گشایش موزه فرهنگ و تمدن در چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- موزه فرهنگ و تمدن استان چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته میراث فرهنگی و موزه ها در شهرستان فارسان گشایش یافت.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 100 اثر تاریخی و فرهنگی شامل؛ اشیای تاریخی، سنگ ‌نوشته، سكه، ادوات جنگی و مهر مربوط به مناطق مختلف استان در این موزه قرار دارد.
بهمن عسگری سوادجانی خاطرنشان كرد: این آثار مربوط به دوره‌ های تاریخی مختلف از جمله پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی است.
وی طرح بازدید رایگان از موزه های استان را از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته میراث فرهنگی دانست و گفت: بازدید از موزه‌های استان در روز 28 اردیبهشت برای عموم رایگان است.
عسگری سوادجانی، تعداد موزه های این استان را 15 موزه برشمرد و گفت: از این تعداد، مجموعه موزه های قلعه چالشتر، 2 موزه پوشاك و سنگ قلعه دزك، موزه مشروطه جونقان وموزه صنایع دستی شلمزار زیرپوشش اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و مابقی موزه ها با مشاركت بخش خصوصی اداره می شود.
به گزارش ایرنا، در موزه قلعه چالشتر اشیای مربوط به كار و زندگی، مردم شناسی، سنگ و حمام، موزه باستان شناسی شهركرد و درموزه فرخشهر اشیای مربوط به دوران مختلف تاریخی، موزه قلعه دزك انواع سنگ و پوشاك محلی مناطق مختلف استان و در موزه قلعه جونقان صنایع دستی و تاریخ مشروطیت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
۰ نفر