۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82535820
T T
۰ نفر
شركت پرشور اقلیت های دینی شیراز در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

شیراز- ایرنا- اقلیت های دینی شیراز متشكل از كلیمیان، زرتشتیان و ارامنه جمعه با حضور در شعبه های اخذ رای همگام با دیگر مردم این شهر و ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مشاركت پرشور داشتند.

رئیس انجمن كلیمیان شیراز روز جمعه پس از شركت در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: ما كلیمیان نیز مانند تمامی ملت ایران در این روز به پای صندوق های رای آمده و آگاهانه و عاقلانه كاندیدای خود را به عنوان رئیس جمهور و نمایندگان شورای اسلامی شهر انتخاب خواهیم كرد.
جاوید خان داداش افزود: پیروان ادیان الهی هم مانند سایر مردم ایران عضوی از این خاك پهناور بوده و همواره در كنار سایر مردم در آرامش زندگی كرده اند.
وی ادامه داد: از رئیس جمهور منتخب انتظار می رود حقوق اقلیت های دینی و پیروان ادیان الهی را ملنند سایر شهروندان مدنظر خویش قرار دهد.
رئیس انجمن كلیمیان شیراز گفت: رئیس جمهوری منتخب باید در زمینه سیاست خارجی و ارتباط با سایر ملل جهان فعال باشد و از این فرصت در زمینه توسعه و پیشرفت كشور استفاده كند و در مسیر اشتغالزایی بیشتر برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاه ها گام بردارد.
وی ادامه داد: امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد شروع تعمیرات كنیسه كلیمیان شیراز كه قدمتی 80 ساله دارد باشیم.
خان داداش درباره انتخاب نمایندگان شوراهای اسلامی شهر نیز گفت: انتخاب نمایندگان لایق و توانمند توسط مردم برای شورای اسلامی می تواند ضمن جبران عقب ماندگی ها، شیراز را به جایگاه واقعی خود برساند.
** عمل كردن به قانون اساسی وظیفه رئیس جمهور منتخب است
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز نیز پس از شركت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: ما زرتشتیان معتقد هستیم هر برگ رای كه به صندوق انداخته می شود موجب استحكام بیشتر نظام جمهوری اسلامی در داخل و همچنین عرصه های بین المللی است.
افلاطون سهرابی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی گفت: امیدوار هستیم با انتخاب نمایندگان شایسته و اصلح آینده خوبی را برای شهر شیراز رقم بزنیم.
وی همچنین با تاكید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قانون اساسی كامل و پیشرفته ای است كه عمل كردن در چارچوب آن از وظایف رئیس جهمور منتخب است و با توجه به برابری همه شهروندان ایران، انتظار می رود موانع فراروی استخدام زرتشتیان در برخی بانك ها و دستگاه های دولتی از میان برداشته شود.
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز با اشاره به درخواست این انجمن برای صدور مجوز بازسازی سینما آریانا و تبدیل آن به مركز تجاری همراه با 2 سالن سینما، ابراز امیدواری كرد كه این درخواست در دولت دوازدهم به ثمر بنشیند.
** ضرورت حضور حداكثری مردم در انتخابات
رئیس هیات نمایندگان كلیسای ارامنه شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حضور و مشاركت حداكثری مردم در انتخابات را خواستار شد و گفت: به هر میزان كه این انتخابات را پرشور تر برگزار كنیم بدون شك به میهن خویش كمك بیشتری كرده ایم.
هرموند آراطونیان افزود: ما نباید تمام مشكلات را به گردن نظام و دولت بیندازیم و چشممان را بر كوتاهی های خود ببندیم چرا كه بسیاری از این مشكلات به دلیل عدم مشاركت كامل ما در عرصه های تصمیم گیری به وجود آمده است و از این رو، باید در انتخابات شركت كنیم.
وی گفت: مردم باید خودشان حركت رو به جلو را آغاز كنند هرچند كه در نهایت سیاست ها و هدف گیری ها بر عهده دولت منتخب است.
رئیس هیات نمایندگان كلیسای ارامنه شیراز ادامه داد: امیدوار هستیم هر دولتی كه با رای مردم مسئولیت را به دست می گیرد نسبت به ارتقای این هم افزایی توجه بیشتری از خود نشان دهد.
آراطونیان افزود: ارامنه كشور، مردمان نجیب و خدمتگزاری هستند كه چنانچه دولت شرایط مشاركت بیشتری را برای آنان فراهم آورد و زمینه خدمت برایشان مهیا شود، خدمت بیشتری به این مملكت خواهند كرد.
رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت هشت صبح امروز جمعه آغاز شده است.
7379 / 2027
خبرنگار: سعید فانی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی