۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۵۴
کد خبر: 82537516
T T
۰ نفر

روز درخشش ملت؛

روز راي اولي ها و تمرين مسئوليت پذيري

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۵۴
کد خبر: 82537516
روز راي اولي ها و تمرين مسئوليت پذيري

آبادان - ايرنا - با برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاها در سراسر كشور، حضور راي اولي ها در اين انتخابات، صحنه هاي زيبايي از مشاركت سياسي اين قشر فعال و پرانرژي را به نمايش گذاشت.

برآيند حضور مشتاقانه راي اولي ها در انتخابات بيست و نهم ارديبهشت ماه علاوه بر افزايش شور و نشاط انتخاباتي اين است كه اين فرزندان انقلاب اوضاع سياسي كشور را رصد كرده و با احساس تكليف در صحنه هاي سياسي و اجتماعي كشورشان حضور دارند.
همچون ديگر راي اولي هاي سراسر كشور، اين قشر در استان خوزستان و شهرستان آبادان با رسيدن به سن قانوني راي دادن يعني 18 سال، نخستين مشاركت در فعاليت سياسي كشور را تجربه مي كنند و خوشحالند كه راي آنها در امور سياسي كشور تاثيرگذار است.
6 هزار و 800 نفر راي اولي در شهرستان آبادان براي نخستين بار در تعيين سرنوشت خود مشاركت سياسي و اجتماعي دارند.
دختر خانم راي اولي دليل حضورش را ساخت آينده كشور بيان كرد و همچنين ساخت آينده كشور توسط راي گيري را حق مردم دانست.
مريم مجدمي تاثير برنامه هاي انتخاباتي صدا و سيما را متاثر و مفيد در انتخاب خود دانسته و آن را از اركان مهم در شناخت كانديدا ياداور شد.
اين راي اولي دليل شركت كردن در ساعات ابتدايي انتخابات را شوق راي دادن بيان كرد و گفت:راي دادن يك تكليف است و خوشحالم براي نخستين بار در انتخابات مهمي شركت مي كنم تا نقشي در تعيين سرنوشت مملكت داشته باشم.
ديگر راي اولي آباداني برگزاري انتخابات در جمهوري اسلامي را مهم برشمرد و افزود :نوجوانان بايد ادامه دهنده راه شهدا باشند يعني با حضور در انتخابات نگذاريم خون شهدا پايمال شود.
منصور شيرالي تصريح كرد:ميزان مشاركت راي اولي ها در انتخابات، نشان دهنده ميزان مسئوليت پذيري آنها در امور عمومي و فضاي همگاني است.
وي اظهار داشت:حضور راي اولي ها در پاي صندوق راي، به نوعي مهيج كننده فضاي حاكم بر انتخابات و مشوقي براي حضور ديگر اقشار جامعه است.
ديگر راي اولي آباداني نيز گفت:ما با حضور پرشور خود عملا نشان مي دهيم كه تبليغات رسانه هاي بيگانه هيچ تاثيري در افكار مردم ايران ندارد.
سعيد خلفيان افزود:پايبندي ما به نظام ما همواره ادامه دارد و با حضور خود اين پايبندي را ثابت مي كنيم.
وي نخستين معيار انتخاب كانديداي مورد نظر خود را صداقت در رفتار و عمل دانست. خلفيان افزود:با مشورت خانواده و تبليغات رسانه اي فرد اصلح را انتخاب كرده و پاي صندق راي حاضر شدم.
پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستان و يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري همزمان با سراسر كشور در استان خوزستان و شهرستان آبادان آغاز شد.
بر اساس آخرين آمارها، شهرستان آبادان 211 هزار و 800 نفر واجد شرايط راي دادن دارد.
7104/6125 خبرنگار:مسعود گادار**انتشار:سيدبهادر حسيني