۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82539506
T T
۰ نفر

جشنواره عكس موبايلي «هشت» فراخوان داد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82539506
جشنواره عكس موبايلي «هشت» فراخوان داد

تهران - ايرنا - فراخوان جشنواره عكس تلفن همراه «هشت» با محوريت فرهنگ زيارت منتشر شد.

به گزارش ايرنا از جشنواره عكس هشت، اين رويداد فرهنگي ويژه عكاسي با تلفن همراه با محوريت فرهنگ زيارت است كه در قالب يكي از مجموعه برنامه‌هاي پانزدهمين جشنواره بين‌المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) برگزار مي‌شود.
وجيه‌اله شيرمحمدي دبير اين جشنواره و نقش روياي بهشت متولي برگزاري اين رويداد هنري است.
در فراخوان اين جشنواره آمده است: نظر به اينكه سالانه ميليون ها مشتاق و دل داده حضرت رضا(ع) به زيارت آن امام همام مشرف شده و لحظه‌هاي ناب و خاطرات خود را از طريق دوربين تلفن همراه ثبت و ضبط مي‌نمايند، جشنواره‌اي به اين مناسبت تدارك ديده‌ايم تا در دهه كرامت كه ايام ولادت امام علي‌بن موسي‌الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) است، به مرحله اجرا درآورده و گوشه‌اي از هنر عكاسي ارادتمندان اين ساحت مقدس را به منصه ظهور رسانيم.
محورهاي مورد توجه جشنواره «هشت» از جمله آداب و فرهنگ زيارت، جلوه‌هاي حرم مطهر رضوي، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه و حضرت احمدبن موسي شاهچراغ، فرهنگ رضوي در تمام نقاط جهان و انعكاس مراسم و آيين‌هاي رضوي، قدمگاه‌ها، زائران پياده رضوي، مناسك، مراسم و جشنواره‌هاي رضوي، زيارتگاه‌هاي امامزادگان و بقاع متبركه است.
از جمله مقررات شركت در اين جشنواره نيز مي توان به مواردي چون شركت در جشنواره براي كليه عكاسان و علاقه‌مندان آزاد است، اين جشنواره فقط پذيراي عكس‌هايي است كه با تلفن همراه ثبت شده باشند، شركت در جشنواره فقط از طريق فضاي مجازي امكان‌پذير است، اشاره كرد.
شركت‌كنندگان براي حضور در جشنواره مي‌توانند با يكي از دو روش الف) ايميل جشنواره به نشاني 8photofestival@gmail.com، ب) تلگرام جشنواره با شناسه @eightphoto استفاده كنند.
همچنين عكس‌ها مي‌بايست در فرمت jpg بدون تغيير در اندازه ارسال شود و ويرايش اثر تا آنجا كه به جنبه استنادي عكس خدشه‌اي وارد نكند، قابل قبول است.
به كليه شركت‌كنندگاني كه آثارشان به بخش نمايشگاه راه مي‌يابد گواهي شركت اهدا و به هر قطعه عكس راه‌يافته به نمايشگاه، مبلغ 500 هزار ريال به عنوان حق‌التأليف پرداخت مي‌شود.
**جوايز جشنواره هشت نيز به ترتيب نفر اول: تنديس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ 20 ميليون ريال وجه نقد، نفر دوم: تنديس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ 15 ميليون ريال وجه نقد، نفر سوم: تنديس جشنواره، لوح افتخار، مبلغ 10 ميليون ريال وجه نقد اهدا مي شود.
جايزه ويژه جشنواره نيز كمك‌هزينه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 5 ميليون ريال براي هشت نفر است.
دبيرخانه جشنواره تمامي عكس‌هاي راه‌يافته به نمايشگاه را پس از داوري از طريق كانال تلگرام و صفحه جشنواره در اينستاگرام به مدت مشخص به نمايش خواهد گذاشت و آثاري كه بيشترين توجه كاربران اينستاگرام را از طريق كامنت‌هاي عكاسانه و بيشترين بازديدكننده را از طريق تلگرام را متوجه خود كرده باشند، بررسي كرده و با نظر هيأت داوران، هشت اثر را براي اهداي جايزه ويژه انتخاب مي‌كند.
فراهنگ ** 9246 ** خبرنگار: عليرضا مرادي * انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر