۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82539563
T T
۰ نفر
هزينه هزار و 720 ميليارد ريالي دولت يازدهم براي توسعه وعمران چابهار

چابهار- ايرنا - معاون استاندار سيستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداري شهرستان ويژه چابهار گفت: دولت يازدهم هزار و 720 ميليارد ريال براي توسعه زيرساخت ها، عمران و آباداني اين شهرستان هزينه كرده است.

ايوب درويشي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اعتبار ياد شده از محل استاني، 2 درصد نفت و گاز، توسعه متوازن ملي و استاني بوده است.
وي ادامه داد: اعتبارات ملي براي اجراي طرح هاي كلان نظير توسعه بندر شهيد بهشتي و راه آهن چابهار - سرخس هزينه مي شود.
وي افزود: سهم شهرستان چابهار از محل سفر مقام معظم رهبري به مناطق دريايي جنوب 379 ميليارد ريال است كه در بخش هاي آموزش و پروش، آب ، برق، شيلات، كشاورزي، عمران شهري و روستايي، بهداشت و درمان، امور مساجد و رفاه اجتماعي هزينه مي شود.
معاون استاندار و سرپرست فرمانداري شهرستان ويژه چابهار با بيان اينكه 79 درصد از مردم روستاهاي اين منطقه به آب سالم و بهداشتي دسترسي ندارند و با تانكر آبرساني سيار مي شوند، خاطرنشان كرد: با همت و تلاش دولت بزودي بخش زيادي از مشكلات روستاها با تكميل پروژه مجتمع آبرساني 261 پيرسهراب، تلنگ و پلان برطرف مي شود.
درويشي گفت: شهر و روستاهاي شهرستان چابهار با مشكلات بزرگ كم آبي و بي آبي مواجه هستند و بخش بزرگي از اعتبارات سالانه در اين خصوص در نظر گرفته مي شود.
وي بيان كرد: دولت يازدهم فقط براي اجراي طرح هاي بهداشتي درماني شهرستان چابهار حدود 500 ميليارد ريال هزينه كرده است.
وي تصريح كرد: 23 هزار مترمربع پروژه بهداشتي درماني در چهار سال اخير كلنگ زني، افتتاح و در دست اجراست كه نقش بسيار مهمي در ارتقاي شاخص هاي بهداشتي درماني چابهار داشته است.
وي ساخت مراكز بهداشت و درمان، كلينيك تخصصي، ساختمان و مركز ام آر آي، خانه هاي بهداشت، توسعه مركز آي سي يو، غربالگري سرطان، ساختمان مركز تسهيلات زايماني، اورژانس سوانح سوختگي را از جمله طرح هاي بهداشتي درماني دولت در چهار سال اخير عنوان كرد.
وي خدمت بي منت، رسيدگي به مسائل و مشكلات اقشار محروم جامعه و بهره مندي از امكانات رفاهي را از افتخارات دولت عنوان كرد و افزود: مشكلات اولويت بندي شده و يكي پس از ديگري در دستور رسيدگي قرار خواهد گرفت.
به گزارش ايرنا شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم كريمي نژاد **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan