۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82540649
T T
۰ نفر
استقرار 4 شركت بزرگ خارجی در شهرك دارویی بركت البرز

كرج -ایرنا- مدیرعامل شهرك صنعتی دارویی بركت گفت: 12 شركت داخلی و 4 شركت بزرگ خارجی شامل دانمارك برای تولید انسولین، فرانسه تولید تجهیزات جراحی بسته، انگلیس تولید مكمل دارویی و آلمان برای تولید تجهیزات آزمایشگاهی در شهرك دارویی بركت مستقر شده اند.

حمیدرضا جمشیدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شركت گروه دارویی بركت در زمینی به مساحت 200 هكتار و وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، سعی دارد از طریق تعامل سازنده با موسسات دانش بنیان و دانشمندان جهان در عرصه دارویی خدمات خوبی ارائه دهد.
وی خاطرنشان كرد:‌ این شركت تلاش می كند با بهره گیری از دانش و فناوری های حوزه دارو و سلامت گام های موثری را در عرصه دارویی كشور برداشته و نقش مهمی در درمان بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج ایفا كند.
وی اضافه كرد: این شهرك با استاندادرهای لازم طراحی و اجرا شده و همه زیر ساخت های لازم برای تاسیس شركت های سرمایه گذار ایجاد شده است.
وی گفت: هم اكنون متقاضیان زیادی برای احداث شركت خود در این شهرك ابراز تمایل و ثبت نام كرده اند، اما به دلیل اینكه این شهرك آیین نامه خاصی برای حضور شركت ها در شهرك از جمله هایتك بودن محصول دارد، تاكنون 16 شركت توانسته اند در این شهرك مستقر شوند.
جمشیدی اظهار داشت : امروز بزرگترین كمپانی تولید انسولین در این شهرك سرمایه گذاری خود را آغاز كرد و امیدوار هستیم ظرف یك سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینكه دیابت در كشور ما رشد 11 و 3 دهم درصدی داشته است، گفت: این سرمایه گذاری اثر دوطرفه خواهد داشت و ما نیز خواهیم توانست دارویی با كیفیت اروپایی را تولید و به دست بیماران دیابتی برسانیم.
عملیات ساخت كارخانه تولید داروهای مدرن دیابت در ایران با سرمایه گذاری شركت نوونوردیسك دانمارك بالغ بر 70 میلیون یورو روز دوشنبه در آئینی درشهرك دارویی بركت درشهرستان ساوجبلاغ در استان البرز آغازشد.
1535/ 6155/ خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر