۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82544335
T T
۰ نفر
امام جمعه دزفول:ايستادگي مردم دزفول در هشت سال جنگ ، دشمن را به زانو در آورد

دزفول - ايرنا - امام جمعه دزفول با اشاره به ايستادگي و مقاومت مردم اين شهرستان در هشت سال جنگ تحميلي گفت:مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس دشمن را به زانو در آورد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حجت الاسلام سيد محمدعلي قاضي دزفولي روز پنجشنبه در آئين گراميداشت 4 خرداد روز مقاومت و پايداري -روز دزفول در مصلاي امام علي(ع)اين شهر افزود:امروز براي كشور،استان و شهر قهرمان دزفول روز بزرگي است كه بيانگر گنج و سرمايه ايثار ،مقاومت وپايداري است.
وي افزود:مردم دزفول در دفاع مقدس با تمام قامت در مقابل دشمن ايستاد و همه اقشار دليرانه در برابر دشمن ايستادگر كردند.
وي به بيان رشادت هاي مردم دزفول در طول جنگ تحميلي پرداخت و گفت:شيرزنان وشير مردان دزفولي جوانان خود را به جبهه فرستادند و در پشت جبهه نيز زنان شجاع دزفولي با ارسال امكانات به جبهه در مقابل دشمن ايستادند و هر بار كه خانه اي توسط دشمن بعثي تخريب مي شد با دستور آيت اله قاضي امام جمعه فقيد دزفول سريعا بازسازي مي شد.
امام جمعه دزفول با بيان اينكه آئين اقامه نمازجمعه دزفول در جنگ حتي يك بار هم لغو نشد گفت:در مواردي برخي خانه هاي دزفول تا سه بار نيز تخريب و بازسازي شدند اما مردم دزفول شهر را تخليه نكردند.
وي اضافه كرد:در حالي كه دشمن قصد داشت شهر را براي تضعيف رزمندگان خالي كند مردم با استقرار در زيرزمين خانه ها و حاشيه شهر ، دزفول را خالي نكردند و 176 موشك،2500 گلوله توپ و هزاران راكت هواپيما نيز نتوانست دشمن را به هدف خود برساند.
امام جمعه دزفول دفاع مقدس رايك گنج بي پايان دانست كه نبايد به فراموشي سپرده شود و افزود:اكنون نيز دشمن با قرداد 110 ميلياردي تسهيلات نظامي آمريكا با عربستان،جنايات آل خليفه به شيخ عيسي قاسم در بحرين و حملات به مردم يمن ميخواهد مقاومت مسلمانان را بي اثر كند.
حجت الاسلام قاضي دزفولي اضافه كرد:برخي افراد در داخل كشور با دشمن همكلام شدند ولي بايد بدانند مردم دانا هرگز دست از انقلاب و سرمايه هايشان برنمي دارند.
وي با بيان اينكه امروز براي ايستادگي و مقاومت در برابر دشمن بايد مراقب ارزش ها و ايمان جوانان و كودكانمان باشيم گفت:بايد مراقب باشيم تا دست هاي پنهاني كه فرهنگ جوانان و نوجوانان ما را هدف گرفته اند كوتاه كنيم.
وي گفت:دزفول سرداران بسيار و هفت فرمانده لشكر در دفاع مقدس تقديم كرد كه اميدواريم بتوانيم فرهنگ شهادت و ايثار را نسل به نسل منتقل كنيم.
اجراي سرود ،شعر و كليپ از ديگر بخش هاي اين آئين بود .
حضور رزمندگان دفاع مقدس،جانبازان و خانواده هاي شهدا در اين آئين پرشور بود.
سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده هوا فضاي سپاه انقلاب اسلامي و جمعي از مسئولان استاني از جمله ميهمانان اين مراسم بودند.
چهارم خرداد روز مقاومت و پايداري - روز دزفول نامگذاري شده است.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه