۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82548048
T T
۰ نفر

سه عضو بدن فوتباليست كرماني اهدا شد

۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82548048
سه عضو بدن فوتباليست كرماني اهدا شد

كرمان - ايرنا - هماهنگ كننده پيوند اعضا در دانشگاه علوم پزشكي كرمان گفت: سه عضو بدن وحيد باغگلي بازيكن سابق تيم مس كرمان كه دچار مرگ مغزي شده بود، با رضايت خانواده اهدا شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي كرمان مجيد گيلاني افزود: كار برداشت و اهداي عضو امروز هشتم خرداد در بيمارستان شهيد باهنر كرمان انجام شد.
وي بيان كرد: كبد و 2 كليه مرحوم باغگلي براي پيوند به بيمارستان افضلي پور كرمان منتقل شده و قرار است يك مرد كبد و 2 زن كليه هاي وحيد باغگلي را دريافت كنند.
هماهنگ كننده پيوند اعضا در دانشگاه علوم پزشكي كرمان با قدرداني از خانواده مرحوم باغگلي گفت: اين خانواده محترم با اين كار خيرخواهانه خود باعث شدند زندگي چند انسان كه به دلايل خاص عضوي از بدن خود را از دست داده اند، برگشت داده شود.
وي اظهار كرد: سرگذشت خانواده باغگلي، سرنوشت خانواده هاي ايثارگري است كه با گذشتن از اعضاي كالبد عزيزانشان، نااميدي مطلق همنوعان نيازمند به عضو را به لحظاتي سرشار از اميد و اعتقاد تبديل مي كنند و شادي وصف ناپذير اين درماندگان را به نظاره مي نشينند.
گيلاني گفت: گرفتن اين تصميم كه اعضاي بدن عزيز خود را بايد اهدا كرد بسيار سخت و دشوار است و اين خانواده محترم با اراده وصف ناپذير خود اين آزمون الهي را با سربلندي پشت سر گذاشتند.
به گزارش ايرنا وحيد باغگلي هفته گذشته در يك بازي دوستانه و تفريحي داخل سالن با از دست دادن تعادل خود از ناحيه سر و گردن با زمين برخورد كرد و روز گذشته (يكشنبه) فوت كرد.
وي متولد سال 68 بود و آخرين بار سال گذشته در تيم مس ب و در دوران ورزشي خود در تمامي رده هاي سني فوتبال مس كرمان بازي كرد.
خبرنگار: داود رجبي بهجت ** انتشار: رسول محمدحسني
7437/3028