۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82549158
T T
۰ نفر
ریزگرد و گرما در ریگان 32 نفر را راهی بیمارستان كرد

كرمان - ایرنا - فرماندار ریگان گفت: بر اثر ورود مجدد ریزگردها و گرمای شدید در این شهرستان، 32 نفر تاكنون راهی مراكز درمانی شده اند.

امین باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ریزگردها كه از حوالی صبح امروز در آسمان ریگان پدیدار شده، همزمان با گرم شدن هوا در این منطقه مشكلات تنفسی را برای مردم به وجود آورده است.
وی بیان كرد: ریزگردها و كاهش دید افقی باعث كندی عبور و مرور در محور ترانزیت ریگان - ایرانشهر شده كه لازم است رانندگان در این مسیر با احتیاط رانندگی كنند.
فرماندار ریگان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی و مراكز درمانی و امدادی در شهرستان ریگان در حالت آماده باش هستند و نیروهای راهداری، پلیس راه اورژانس و امدادی در محورهای ارتباطی این شهرستان حضور دارند.
وی افزود: به دلیل شدت غلظت ریزگردها احتمال مسدود شدن محور ریگان -ایرانشهر وجود دارد.
باقری وضعیت 50 روستای شهرستان ریگان را بحرانی اعلام كرد و گفت: نیروهای امدادی هلال احمر برای امداد رسانی به اهالی این روستاها اعزام شده اند.
وی تصریح كرد: شهرستان ریگان دومین منطقه بعد از خوزستان از نظر كانون بحران فرسایش بادی و ریزگردها در كشور است.
بیش از 456 هزار هكتار بیابان در شهرستان ریگان وجود دارد و خشكسالی های متوالی، كاهش پوشش جنگلی و مرتعی و وزش بادهای 120 روزه سیستان موجب بروز پدیده توفان شن و ریزگردها در این منطقه شده است.
عملیات مالچ پاشی به منظور مقابله با ریزگردها اوایل امسال در شهرستان ریگان شروع و ادامه آن با توجه به شرایط آب و هوایی به شهریور موكول شد.
مركز شهرستان ریگان در 285 كیلومتری شرق كرمان است.
خبرنگار: موسی ملائیان ** انتشار: رسول محمدحسنی
7442/3028