۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۷
کد خبر: 82551453
T T
۰ نفر
دعوت جامعه مدرسین از مردم برای شركت در آیین های 14و 15 خرداد

قم - ایرنا - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خرداد و سالروز رحلت امام خمینی(ره)، از عموم مردم شهرهای همجوار جهت حضور در مرقد نورانی امام راحل و عموم ملت شریف ایران برای شركت در آیین هایی كه به همین مناسبت در سراسر كشور برگزار می شود، دعوت به عمل آورد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این اطلاعیه آمده است: چهاردهم خرداد ماه یادآور اندوه ارتحال مردی است كه با اعتماد به قدرت پروردگار و باور قلبی به نصرت الهی و اتكا به آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) نهضتی را رهبری كرد كه اكنون فروغ و نورانیت آن حركت، امید بخش تمام مستضعفان و محرومان جهان است.
اطلاعیه حاكی است: امام خمینی(ره) این معمار كبیر انقلاب اسلامی با اعتقاد به خدا و با همراهی مردم در مخالفتی صریح با جبهه‌ مستبدان داخلی و قلدران بین المللی و مستكبران در قیام شور‌انگیز 15 خرداد نهالی كاشت كه امروز به درختی تنومند و پر ثمر تبدیل شده است، درختی كه با خون شهدای 15 خرداد آبیاری شد و انقلابی بر پایه‌ معنویت و خرد ورزی را بنیان نهاد.
اطلاعیه ادامه یافته است: امروز در آستانه بیست و هشتمین سالگرد عروج ملكوتی آن پیر فرزانه، پاسداشت یاد و خاطره آن امام خوبی ها و حركت در مسیر آرمان ها و اصول مكتب امام، ما را در پیشبرد هرچه بهتر و سریعتر اهداف نظام اسلامی یاری خواهد كرد. امام راحل از بین ما رفت ولی بحمد الله راه پر رهرو و اهداف بلندی كه داشت توسط خلف صالحش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی» ادامه یافت.
در این اطلاعیه تصریح شده است: اصول مكتب امام در توجه به خدا و كمك به محرومان، مبارزه بی امان با كفر و استكبار و همچنین دفاع قاطعانه از اخلاق و احكام اسلامی امروز پیش روی ماست و ما مكلفیم با تمام همت و جدیت پاسدار این اصول باشیم و برای تحقق آن در مسیر رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب گام برداریم.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این اطلاعیه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه میهمانان خوان رحمت الهی و گرامیداشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خرداد و سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، از عموم مردم شهرهای همجوار جهت حضور در مرقد نورانی امام خمینی(ره) و استماع بیانات رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد ماه و عموم ملت شریف ایران كه بدلیل بعد مسافت و شرایط روزه داری امكان حضور در این آیین را ندارد برای شركت در آیین هایی كه به همین مناسبت در سراسر كشور برگزار می گردد دعوت به عمل آورده است.
14 خرداد سالروز رحلت بنیانگذار كبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال 1368 و 15 خرداد سالروز قیام خونین مردم در سال 1342 است.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی