۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۰۴
کد خبر: 82552893
T T
۰ نفر
عكاس پیشكسوت ایرنا: با عشق به امام(ره) چهره ایشان را به قاب تصویر كشیدم

تهران- ایرنا- عكاس پیشكسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت:‌ در زمان انقلاب با عشق و علاقه فراوان به امام خمینی (ره) چهره ایشان را به قاب تصویر كشیدم.

منوچهر یگانه دوست روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا افزود: در روزهای انقلاب از سوی خبرگزاری ایرنا ماموریت داشتم تا عكس خبری تهیه كنم و من نیز هر روز دوربین به دست به همه جای تهران سر می زدم و عكس هایی از انقلاب می گرفتم و سعی می كردم تصویری همیشگی از عشق مردم به امام خمینی (ره) را در روزهای ابتدایی انقلاب ثبت كنم.
وی ادامه داد: در طول سال ‌های مختلف عكس‌ های فراوانی را از حضرت امام خمینی (ره) گرفته ‌ام، این عكس ‌ها گاهی اوقات در سخنرانی ‌ها و گاهی به صورت پرتره گرفته شده كه بیشتر پرتره ها سیاه و سفید هستند.
یگانه دوست افزود: عكس ‌هایی از امام (ره) در مدرسه علوی و عكس هایی از شور انقلاب و علاقه مردم به امام (ره) را منعكس و ثبت كردم كه تمام این عكاسی ها را با عشق و علاقه فراوانی كه به امام (ره) داشتم، انجام دادم.
این عكاس پیشكسوت انقلاب با اشاره به عكس هایی كه از امام (ره) در مدرسه علوی ثبت كرده است، گفت: مردم در گروه های هزار نفری در خیابان جمع می شدند و تا اجازه رفتن به داخل مدرسه داده می شد با سر دادن شعار وارد مدرسه می شدند.
یگانه دوست افزود: من و دیگر عكاسان مانند مردم مشتاق دیدن امام (ره) بودیم و بعد از ورود ایشان شروع به عكس گرفتن می كردیم كه بهترین لحظات برای من و دوستان عكاسم بود كه در همان زمان بهترین پرتره ها را از امام خمینی(ره) ثبت كردم.
این عكاس و هنرمند پیشكسوت عكاسی ادامه داد: عكس های فراوانی از روزهای راهپیمایی مردم و سخنرانی امام خمینی (ره) در قم و تهران گرفتم كه تمام این عكس ها پیامی از امام (ره) دارند و هنوز در جای جای شهر قرار دارند و روزهای خوش انقلاب را تداعی می كنند.
منوچهر یگانه دوست در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد و از ۱۳ سالگی در لابراتور عكاسی مشغول به كار شد.
وی امكان ثبت عكس هایی از تهران قدیم را هم داشته و علاوه بر آن از سدهای تهران عكس های زیادی گرفته است.
یگانه دوست سابقه 65 سال عكاسی دارد اكنون به علت سكته مغزی دچار بیماری پاركینسون شده است.
وی یكی از بهترین و ماندگارترین عكس ها از چهره امام خمینی (ره) را در روزهای انقلاب گرفته است.
فراهنگ ** 9338 **1055
خبرنگار: صدیقه بهارلو * انتشار: زینب كارگر
برای اطلاع از اخبار متنوع فرهنگی و هنری، با كانال فرهنگی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
https://t.me/irnaf
۰ نفر