۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82554153
T T
۰ نفر

اندیشه های امام راحل برای نسل جوان بازگو شود

۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82554153
اندیشه های امام راحل برای نسل جوان بازگو شود

كیش - ایرنا – امام جماعت مسجد امام حسین (ع) گفت : تبیین اندیشه های امام راحل و بررسی شخصیت اجتماعی ، فردی و سیاسی امام راحل نسل جوان را آگاه تر و دشمنان را در دستیابی به اهدافشان نا امید تر می سازد.

حجت الاسلام حسن كمالی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تسلیت رحلت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی و فرا رسیدن 15 خرداد در خصوص نقش امام راحل در بیداری اسلامی اظهار كرد : انقلاب شكوهمند اسلامی به رهبری امام سبب بیداری امت ها به ویژه ملت های ستمدیده منطقه از جمله یمن ،بحرین ،سوریه و فلسطین شد .
وی یكی از دستاوردهای تفكر و مكتب امام راحل را به وجود آمدن نسلی آگاه ، دانا ، شجاع و ولایت مدار عنوان كرد و افزود :ظهور انقلاب اسلامی روح مقاومت و مبارزه با ظلم و ستم را در جامعه بشری زنده كرد .
حجت الاسلام كمالی با بیان اینكه شناخت ابعاد معنوی ، سیاسی و تفكر امام بسیار ضروری است و باید برای نسل جوان بازگو شود افزود : تبیین این اندیشه نسل جوان را آگاه تر می سازد و دشمنان را در دستیابی به اندیشه ها و سرمایه های كشور نا امید می سازد.
امام جماعت مسجد امام حسین (ع) با تاكید بر اینكه اندیشه های امام خمینی(ره) همچنان زنده است، افزود : امروز پس از سالها این تفكرات همچنان در جهان زنده و حاكم است و حركت های كه برای مقابله با ظلم و ستم در جهان و قدرت های زورگو انجام می گیرد ناشی از این تفكر و اندیشه است .
حجت الاسلام كمالی با بیان اینكه امام خمینی (ره) روحیه خود باوری و اتكا بر توانمندی ها را در ملت ایران به ویژه جوانان تقویت كرد گفت : احیا این روحیه سبب كاهش وابستگی به بیگانگان و استفاده از ظرفیت های داخلی شد.
وی به ابعاد فردی و اجتماعی آن حضرت اشاره كرد و گفت : ابعاد وجودی و رفتار فردی و اجتماعی امام راحل كه همواره در مسیر حق و مبارزه با ظلم و ستم بود را می توان به عنوان یك الگو در زندگی مورد استفاده قرار داد.
حجت الاسلام كمالی با تاكید بر اینكه پس از امام راحل، رهبر معظم انقلاب با هوشمندی نظام را مدیریت كرده اند افزود : با رهبری ایشان، ایران اسلامی هر روز بیش از پیش در جهان می درخشد.
حضرت امام خمینی بنیانگذار كبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملكوت اعلی پیوست.
1641/ خبرنگار و انتشار دهنده : امیر برزی