۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82554787
T T
۰ نفر
مراكز رشد با هدف حمايت از شركت هاي دانش بنيان در دانشگاه ها ايجاد مي شوند

شيراز- ايرنا- رئيس پارك علم و فناوري استان فارس گفت: مراكز رشد واحدهاي فناور با هدف حمايت از شركت هاي دانش بنيان در دانشگاه ها ايجاد مي شوند.

دكتر فريد مُر دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: مركز رشد واحدهاي فناور در دانشكده كشاورزي شيراز كه 13 خردادماه در آييني بهره برداري شد، نيز در همين راستا آغاز به كار كرد.
وي اظهار كرد: اين مركز رشد دومين مركز با اين كاركرد در دانشگاه شيراز محسوب مي شود و پيش از اين نخستين مركز رشد واحدهاي فناور در دانشكده مهندسي شيمي اين دانشگاه فعاليت خود را آغاز كرده بود.
رئيس پارك علم و فناوري استان فارس با اشاره به تفاهم نامه اين پارك علم و فناوري با دانشگاه شيراز گفت: مركز رشد واحدهاي فناور در دانشكده كشاورزي اين دانشگاه نيز بر اساس اين تفاهم نامه ايجاد شده است و آمادگي پذيرش چهار شركت را در آغاز فعاليت دارد.
وي يادآوري كرد: يكي از اهداف پارك علم و فناوري فارس حمايت از شركت هاي دانش بنيان مستقر در دانشگاه ها و اعضاي هيات علمي و حركت به سوي دانشگاه هاي كارآفرين است و راه اندازي مراكز رشد نيز با چنين هدفي صورت مي گيرد.
مر گفت: هم اينك علاوه بر مركز رشد واحد هاي فناور ICT ، مراكز رشد تخصصي نفت، گاز و پتروشيمي، كشاورزي، منابع طبيعي و صنايع تبديلي، مركز رشد فنـاوري جامع و هشت مركز رشد واحد هاي فناور در سطح استان زير نظر پارك علم و فناوري فارس مشغول به فعاليت هستند كه بيش از 220 شركت فناور را تحت حمايت خود قرار داده اند.
وي بيان كرد: پارك علم و فناوري فارس زير ساختي مناسب جهت توسعه فناوري، كارآفريني و اشتغال زايي تخصصي به ويژه براي فارغ التحصيلان دانشگاهها از طريق ايجاد شركتهاي كوچك و متوسط و حمايت ازآنها تا تجاري كردن نتايج فعاليتهايشان است.
7387/ 2027
خبرنگار: رضا قادري ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي