به گزارش خبرنگار ايرنا، خليل رنجبر روز يكشنبه در نشست ستاد هماهنگي فعاليت هاي تابستاني استان در سنندج افزود: برنامه ريزي و غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان با نيازهاي ويژه در رشد همه جانبه شخصيت فردي و اجتماعي آنان مؤثر خواهد بود.
وي اظهار كرد: محتواي متناسب با نيازهاي روز و راهبري برنامه ها در اوقات فراغت فرصت هاي تربيتي و آموزشي خاصي را ايجاد كرده و بستر مناسبي جهت رشد جنبه هاي پرورشي فارغ از فعاليت هاي توانبخشي در اختيار مي گذارد.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي كردستان گفت: با توجه به نيازهاي مشترك اين دانش آموزان با وجود تفاوت هاي فردي در آنان تشكيل كميته هاي ورزشي، هنري، فرهنگي، اجتماعي، علمي و مهارتي و فني و حرفه اي با همكاري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، دارالقرآن ها، مراكز فني و حرفه اي، صنايع دستي و مراكز ورزشي بايد در اولويت قرار گيرد.
وي تقويت قواي جسمي، ذهني و روحي، توانمندسازي دانش آموزان در رشته هاي مختلف، تقويت اعتماد به نفس و بنيه معنوي، ارتقاء مهارت هاي زندگي وبرنامه ريزي در امور فردي و اجتماعي را از اهداف كلاس هاي غني سازي اوقات فراغت برشمرد.
رنجبر تاكيد كرد: توسعه غني سازي اوقات فراغت به عنوان يك ضرورت و فرصت در سر فصل هاي آموزش و پرورش استان گنجانده شده تا دانش آموزان بر حسب علايق و استعداد خود در كلاس هاي مختلف در پايگاه هاي تابستاني شركت كنند.
هم اكنون 6 هزار و 700 دانش آموز با نيازهاي ويژه شنوايي، بينايي، جسمي، حركتي و اوتيسمي در 45 مدرسه و مركز خدمات ويژه اين دانش آموزان، در كردستان تحت پوشش هستند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: اميد بهمني
برپايي پايگاه فعاليت هاي تابستاني براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه در كردستان
۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳
کد خبر:
82561347
سنندج- ايرنا- رئيس آموزش و پرورش استثنايي كردستان گفت: همزمان با ايام تابستان و به منظور غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان، پايگاه فعاليت هاي تابستاني براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان برپا مي شود.