۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۴
کد خبر: 82562820
T T
۰ نفر
آموزش ضد اعتياد به 200 هزار دانش آموز مازندراني در سال جاري

ساري - ايرنا - دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت كه امسال به 200 هزار تن از دانش آموزان استان آموزش ضد اعتياد داده مي شود .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، علي اصغر ميرزايي روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر جويبار افزود : اين برنامه در چارچوب اهداف تعيين شده در برنامه ششم براي مقابله با اعتياد تدوين شده و اجرا خواهد شد.
در برنامه ششم توسعه كشور كاهش 25 درصدي اعتياد و افزايش 10 درصد مانايي ترك اعتياد هدفگذاري شده است .
ميرزايي گفت كه آموزش ضد اعتياد با همكاري اداره كل آموزش و پرورش استان براي 200 هزار تن از دانش آموز و والدين آنان برنامه ريزي مي شود.
وي افزود : در اين برنامه تلاش مي شود تا دانش آموزان به مهارت ' نه ' گفتن به عنوان مهم ترين گام در مبارزه با اعتياد به مواد مخدر مجهز شوند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران از اعتياد به عنوان مهم ترين آسيب اجتماعي ياد كرد و گفت : يكي از سياست هاي شورا در استان اين است كه فرد معتاد را از اعتياد به مواد صنعتي به سمت مواد سنتي بكشاند.
ميرزايي حمايت از بهبود يافتگان اعتياد و ارائه آموزش فني و حرفه اي به آنان براي شغل يابي را هم از ديگر برنامه هاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران برشمرد.
وي گفت كه براي اشتعال زايي بهبود يافتگان بين 10 تا 15 ميليون تومان تسهيلات تعلق خواهد گرفت .
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران به پاكسازي مناطق آلوده استان مازندران در چهار سال گذشته اشاره كرد و گفت كه در اين مدت 33 محله آلوده استان كه پاتوق معتادان براي خريد و فروش مواد مخدر بوده پاكسازي و گام بزرگي در مقابله با پديده اعتياد برداشته شد.
وي اضافه كرد : هم اكنون با اقدامات انجام شده ديگر اثري از اين مناطق آلوده در مازندران وجود ندارد.
** جويبار ، شهرستان پاك از اعتياد
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران از جويبار به عنوان يكي از شهرستان هاي پاك استان از لحاظ آلودگي به مواد مخدر ياد و بر ضرورت حفظ وضعيت موجود تاكيد كرد .
ميرزايي گفت : همه بايد مراقب باشيم تا آلودگي به اين شهرستان ورود نكند و يكي از اقدامات لازم در اين زمينه ، مقابله جدي با اعتياد و خرده فروشي است .
فرمانده انتظامي جويبار هم در اين جلسه گفت كه در 2 ماه نخست امسال حدود 15 كيلو گرم انواع مواد مخدر در اين شهرستن كشف شد و 67 نفر اعم از معتاد ، خرده فروش و قاچاقچي شناسائي و دستگير شدند.
سرهنگ اكبر درويشي از انهدام سه باند قاچاق مواد مخدر در اين شهرستان در سال جاري خبر داد.
خبرنگار : مونا معيني كوچكسرائي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7334/1654