۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۷:۰۹
کد خبر: 82563112
T T
۰ نفر

محاصره هوایی یمن باعث مرگ 10هزار بیمار شده است

۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۷:۰۹
کد خبر: 82563112
محاصره هوایی یمن باعث مرگ 10هزار بیمار شده است

تهران–ایرنا– وزارت بهداشت یمن روز سه شنبه اعلام كرد كه حدود 10 هزار بیمار یمنی به خاطر محاصره هوایی عربستان و متحدانش و ممانعت از خروج بیماران از این كشور به منظور درمان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا ازپایگاه خبری المسیره یمن, عبدالحكیم الكحلانی سخنگوی وزارت بهداشت یمن افزود: سالانه 75 هزار مورد بیماری برای درمان به خارج از كشور اعزام می شد كه به دلیل محاصره همه جانبه عربستان و متحدانش بر یمن, امكان خروج این بیماران به خارج از كشور برای درمان وجود ندارد و این مساله حتی باعث عدم ورود داروی مورد نیاز بیماران به یمن شده است.
وی گفت: بیش از دو سال است كه مركز تخصصی جراحی قلب بیمارستان انقلاب در صنعا دچار كمبود اقلام اولیه و ضروری درمانی و دارو است.
ابو زیدالكندی رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان انقلاب صنعا در این خصوص گفت: كودكانی كه دچار نارسایی های قلبی هستند به دلیل ادامه محاصره یمن و ممانعت از درمان آنها در خارج از كشور جان خود را از دست می دهند.
از طرف دیگر مدیركل فرودگاه بین المللی صنعا اعلام كرد كه 100 هزار یمنی به خاطر محاصره هوایی یمن و بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا, در خارج از یمن سرگردان هستند و 300 هزار نفر نیز از جمله بیماران نمی توانند به خارج كشور سفر كنند.
عربستان همراه با چند كشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این كشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت كرد.این تجاوز نظامی تاكنون نتیجه ای جز كشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این كشور نداشته است.
شبك**9365**1708**مترجم: رضا میرزائی*انتشار:‌علیرضا ارشادی
۰ نفر