۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82563360
T T
۰ نفر
ساعت كاری ادارات با افزایش دما در سیستان و بلوچستان كاهش می یابد

زاهدان - ایرنا - مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ساعت كاری ادارات در هر شهر این استان بر اساس افزایش دما بین 47 تا 50 درجه و بیشتر از 50 درجه بین یك تا 2 ساعت كاهش می یابد.

غلامرضا اربابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موضوع كاهش و تقلیل ساعت كار ادارات با افزایش شدید گرما در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان به ریاست استاندار مطرح و قرار بر استعلام از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و فرمانداری ها شد.
وی ادامه داد: با جمع بندی نظرات مختلف و تایید استاندار سیستان و بلوچستان در نهایت مقرر شد در روزهایی كه دمای هوا بین 47 تا 50 درجه است پایان ساعت كار ادارات یك ساعت و در روزهایی كه دما بیش از 50 درجه است 2 ساعت زودتر باشد.
وی افزود: با توجه به افت ولتاژ برق در چند هفته اخیر در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان به دلیل گرمای شدید هوا با هدف مدیریت انرژی در ادارات و انتقال این انرژی برای مصرف شهروندان این تصمیم گرفته شد.
مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ساعت آغاز كار ادارات هیچ تغییری نكرده و فقط به دلیل اینكه پیك مصرف انرژی بین ساعت 12 تا 15 است زمان پایان ادارات با افزایش دما در حد 47 درجه به بالا كاهش می یابد.
اربابی افزود: هر شهری كه در سیستان و بلوچستان با این وضعیت دما رو به رو شود این دستورالعمل برای آن قابلیت اجرا دارد.
وی اظهار داشت: تمام دستگاههای امدادی سیستان و بلوچستان با افزایش شدید گرمای هوا در حالت آماده باش كامل هستند تا در صورت بروز حوادث ناشی از گرما به مردم خدمات رسانی كنند.
كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: گرمای هوا از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری در سراسر استان به اوج خود می رسد به گونه ای كه در برخی نقاط دما به بیش از 50 درجه نیز افزایش می یابد.
علی ملاشاهی اظهار داشت: در این مدت در شهرستان های زابل، زهك، هامون، هیرمند و نیمروز دمای هوا نزدیك به 50، در ایرانشهر و دلگان به بیش از 50 درجه، در زاهدان و خاش به حدود 43 و در میرجاوه، نصرت آباد و بزمان به حدود 45 تا 48 درجه سلسیوس می رسد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشكسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و طوفان های شدید و گرد و غبار روبروست كه بعضا سبب كاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
خشكی تالاب بین المللی هامون در شمال سیستان و بلوچستان و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، كاهش سفره های آب زیر زمینی، كمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال این استان را با مشكلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و كشاورزی رو به رو كرده است.
گرمای هوا در سیستان و بلوچستان موجب شد تا به دستور مستقیم رئیس جمهوری، وزیر نیرو برای بررسی وضعیت آب و برق به این استان سفر كند كه نتیجه این سفر با ارائه گزارش مشكلات به هیات دولت، كاهش تعرفه برق در نقاط مختلف استان بود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر