۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82564160
T T
۰ نفر
اختصاص هزارو400 ميليارد ريال به ايجاد واحدهاي توليدي كوچك در گناباد

گناباد-ايرنا- رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: يكهزار و 400 ميليارد ريال اعتبار با هدف رونق توليد و اشتغال براي راه اندازي 23 واحد اقتصادي و توليدي كوچك در سال جاري به اين شهرستان اختصاص يافت.

به گزارش ايرنا هادي ايزدي روز سه شنبه در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري گناباد افزود: اين اعتبار در قالب تسهيلات رونق اشتغال به متقاضيان احداث واحدهاي توليدي كوچك اختصاص مي يابد و با راه اندازي اين واحدها براي يك هزار نفر از افراد جوياي كار اشتغال ايجاد مي شود.
رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي و دبير كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري گناباد هم گفت: 210 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي درسال گذشته توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت، كميته امداد امام خميني (ره) ، بهزيستي ، صندوق كارآفريني اميد و جهاد كشاورزي به متقاضيان در اين شهرستان پرداخت شد.
سيد حسين شريفي مقدم افزود: از اين ميزان چهار ميليارد و 600 ميليون ريال به عنوان تسهيلات پشتيبان به بخش مشاغل خانگي در نظر گرفته شده كه يك ميليارد و 800 ميليون ريال آن تخصيص يافت و يك ميليارد ريال آن هنوز اختصاص نيافته است.
رئيس كميته امداد امام خميني (ره) گناباد نيز گفت: 49 ميليارد و 200 ميليون ريال تسهيلات اشتغال در قالب 891 طرح پارسال به مددجويان تحت پوشش اين نهاد پرداخت شد.
هادي آريان نژاد افزود: از اين ميزان 36 ميليارد و 800 ميليون ريال تسهيلات اشتغال در قالب 266 طرح و 12 ميليارد و 400 ميليون ريال تسهيلات در قالب 625 فقره وام كارگشايي پرداخت شد.
رئيس اداره بهزيستي گناباد هم از از پرداخت هفت ميليارد و 500 ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه اشتغالزايي به 49 مددجوي زير پوشش بهزيستي در اين شهرستان در سال گذشته خبر داد.
مجتبي حسين نژاد گفت: از مجموع دو هزار و 26 معلول در گناباد 451 نفر شاغل و 755 نفر جوياي كار هستند و بقيه به دليل ناتواني جسمي قادر به انجام كار و يا متقاضي آن نيستند.
معاون فرماندار گناباد هم خواستار نظارت بيشتر متوليان ذيربط بر روند پرداخت تسهيلات براي جلوگيري از انحراف در هزينه كرد آنها از مسيراصلي خود شد.
محمود صادقي گفت: دستگاههاي اجرايي براي جلوگيري از بازگشت اعتبارهاي اشتغال، در سريع ترين زمان ممكن نسبت به جذب آن اقدام كنند.
شهرستان گناباد در فاصله 287 كيلومتري مشهد و جنوب استان خراسان رضوي واقع است.
7545/2095/6012 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني