۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82564649
T T
۰ نفر

تكمیلی/

مهار آتش در گرنفل/تایید مرگ چندین نفر

۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲
کد خبر: 82564649
مهار آتش در گرنفل/تایید مرگ چندین نفر

لندن – ایرنا – نیروهای آتش نشانی صبح روز چهارشنبه اگرچه آتش سوزی در برج مسكونی گرنفل واقع در منطقه كنزینگتون در غرب لندن را مهار كرده اند اما همچنان احتمال كشته شدن دهها نفر ناشی از این آتش سوزی می رود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در حال حاضر (ساعت 07.30 به وقت محلی) بیش از 200 آتش نشان در تلاش هستند كه آتش سوزی در این برج 24 طبقه كه ساعت ها است كه در شعله های آتش می سوزد، را كاملا خاموش سازند.
این آتش سوزی ساعت 01:15 به وقت محلی آغاز شد و همچنان در بخش های آن هنوز آثاری از شعله های آتش به چشم می خورد.
آتش سوزی یاد شده از طبقه چهارم این برج آغاز و سپس به طبقات فوقانی سرایت كرد.
براساس گزارش های منتشر شده، تاكنون بیش از 30 نفر به دلیل جراحات ناشی از این آتش سوزی در بیمارستان تحت درمان قرارگرفته اند و صدها نفر از این ساختمان تخلیه شده اند.
تارنمای روزنامه دیلی میل در گزارشی عنوان كرد تاكنون مرگ چندین نفر ناشی از این آتش سوزی تایید شده است.
اما هنوز علت این آتش سوزی، تعداد دقیق مجروحان و قربانیان آن مشخص نیست اما براساس شواهد عینی در زمان آتش سوزی عده ای از ساكنانش خصوصا طبقات فوقانی اش قادر به خروج به موقع از این برج نبوده اند.
'دنی كاتون' رییس آتش نشانی لندن در سخنانی ضمن تایید این نكته كه این آتش سوزی مهیب تلفاتی داشته است گفت كه تا این لحظه هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست و اطلاعات بیشتر به زودی دراختیار عموم قرار خواهد گرفت.
گفته می شود كه دراین ساختمان صدها نفر از جمله تعداد زیادی خانواده كه شماری از آنها مسلمان بوده اند، زندگی می كرده اند.
به گفته شاهدان عینی به دلیل ماه مبارك رمضان اكثر خانواده های مسلمان در زمان وقع آتش سوزی بیدار بوده اند و همین امر سبب شده است كه بسیاری از آنها بتوانند قبل از شعله ور شدن كل ساختمان از آن خارج شوند.
صادق خان شهردار لندن در واكنش به این آتش سوزی، در توییتی نوشت كه 'واقعه بزرگی' در 'برج گرنفل' رخ داده است.
بنابر گزارش ها نیروهای امداد و آتش نشان اقدام به تخلیه ساختمان های اطراف این برج مسكونی در این بخش از پایتخت انگلیس كرده اند.
برج گرنفل در سال 1974میلادی ساخته شده و دارای 120 آپارتمان مسكونی است.
اروپام **1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی