۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82565185
T T
۰ نفر
كاشت نهال به مناسبت روز ملي گل و گياه در كاخ نياوران

تهران - ايرنا - به مناسبت روز ملي گل و گياه، تعدادي گل و نهال، در باغ مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران كاشته شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا به مناسبت روز ملي گل و گياه و با اجراي طرح حفظ زيبايي باغ نياوران، يك اصله نهال توسط مدير مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران كاشته شد و بوته گل هاي فصلي و دائمي نيز در نقاط مختلف باغ در دل زمين جاي گرفتند.
چند سال پيش روز 25 خرداد به عنوان روز ملي گل و گياه عنوان شد.
مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران اعلام كرد كه در اين طرح بوته گل هاي ناز آفتابي، جعفري، ناز گوشتي، شمعداني، سلوي، ابريابي، انواع رز، ساناز و مينياتور در فضاهاي مختلف كاشته شدند تا حال و هواي بهاري باغ نياوران را دوچندان كنند.
گلكاري باغ در فصول مختلف سال و بر اساس مستندات موجود، باز پيرايي درختان، غرس نهال و گل، ترميم و كاشت چمن، حفظ شادابي درختان، ايجاد مقاومت در درختان و گياهان در مقابل آفات و بيماري ها، انجام عمليات خشكه برداري درختان به صورت دوره اي به صورت منظم توسط واحد فضاي سبز و پشتيباني مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران انجام مي شود.
باغ نياوران مامن گونه هاي مختلفي از گياهان مي باشد كه از ابعاد مختلفي حائز اهميت است؛ از يكسو بخشي از تاريخ و ميراث فرهنگي كشور را در خود جاي داده و از سويي ديگر به دليل برخورداري از فضاي سبزي زيبا، راهي جهت كسب آرامش و تلطيف روح و روان گردشگراني است كه به مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران مراجعه مي كنند.
فراهنگ**3079** 1823 دريافت: علي اسدي** انتشار: طاهره نبي اللهي