۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۰۶
کد خبر: 82566413
T T
۰ نفر
پرواز تل آویو-ریاض به بهانه انتقال حجاج فلسطینی

بیروت-ایرنا-روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از مذاكره برای برقراری پرواز میان تل آویو و ریاض به بهانه انتقال حجاج فلسطینی خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری «العهد» لبنان، آحارونوت فاش كرد كه تماس های محرمانه ای بین ایالات متحده آمریكا و عربستان سعودی و اردن و اسرائیل در جریان است تا به بهانه انتقال حاجیان فلسطینی به مكه مكرمه، پرواز مستقیم بین تل آویو و ریاض دایر شود.
یدیعوت آحارونوت توضیح داد كه این پرواز در مسیر عربستان توقف كوتاهی در اردن خواهد داشت چون اسرائیل و عربستان روابط علنی با یكدیگر ندارند.
به نوشته این روزنامه، ایده پرواز مستقیم از اسرائیل به عربستان در سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا به منطقه مطرح شد و آمریكایی ها تلاش می كنند این طرح به اجرا گذاشته شود.
یدیعوت آحارونوت به نقل از یكی از مقام های رژیم صهیونیستی نوشت كه تماس های انجام گرفته بین طرف ها به مرحله پیشرفته ای رسیده و این پرواز از سوی یك شركت غربی انجام خواهد گرفت كه به فلسطینیان امكان می دهد به جای سفر زمینی كه تا كنون انجام می گرفت، از طریق هوایی مستقیما به مكه مكرمه و مدینه منوره در عربستان منتقل شوند.
همزمان با به راه افتادن قطار مذاكرات بین اسرائیل و فلسطین، آمریكایی ها تلاش می كنند روابط بین اسرائیل و كشورهای عربی را به سمت عادی سازی بیشتر سوق دهند.
آمریكایی ها طرح های دیگری را نیز در دستور كار دارند كه از جمله آنها می توان به برقراری پروازهای رفت و برگشت بین دیگر كشورهای عربی و اراضی اشغالی فلسطین اشاره كرد.
روزنامه های رژیم صهیونیستی پرواز اخیر رئیس جمهوری آمریكا از ریاض به تل آویو در هواپیمای «ایر فورس1» را اولین پرواز مستقیم بین سعودی و اسرائیل نامیدند. اگرچه این پرواز در مسیر خود توقف كوتاهی در قبرس داشت.
خاورم*390* 2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی