به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد سعیدی كیا» امروز (شنبه) در مراسم بازدید «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری از آزاد راه تهران- شمال در گزارش اقدام های بنیاد مستعضفان(شركت آزاد راه تهران -شمال وابسته به بنیاد ) افزود: فقط در خردادماه امسال بیش از یك هزار میلیارد ریال برای این قطعه هزینه شده تا بتوانیم در این مسیر بسیاری از عملیات اجرایی را به انجام برسانیم.
وی گفت: در 2 سال گذشته برای انتخاب پیمانكار 10 مناقصه عمومی برگزار و دو شركت از بنیاد و هشت شركت از بخش خصوصی برای تكمیل این آزادراه انتخاب شدند؛ همچنین مسیرآرایی و معماری مسیر نیز برای نخستین بار در این آزاد راه به اجرا گذاشته شده است.
سعیدی كیا اظهار داشت: تونل شرقی قطعه دوم این آزادراه به طول 6 هزار و 400 متر هم اكنون 47 درصد پیشرفت فیزیكی دارد، مناقصه ساخت تونل غربی آن برگزار شده و منتظر تاییدیه پیمانكار آن هستیم تا كار خود را در این تونل آغاز كنیم.
وی با اشاره به تاخیر عملیات در قطعه نخست آزاد راه تهران- شمال، خاطرنشان كرد: سرمای منفی 20 درجه، مشكلات انفجاری و ارتقای ایمنی و معماری مسیر كار را در این قطعه آزاد راه با كندی مواجه كرده است.
وی با بیان اینكه در منطقه سه این آزادراه شیب مجاز مسیر حداكثر باید 6 درصد باشد، گفت: همین موضوع طراحی این قطعه را پیچیده كرده است، ضمن اینكه هم اكنون ماهیانه بطور میانگین یك هزار و 800 متر عملیات لاینینگ تونل انجام می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد مستضعفان درحاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از آزاد راه تهران - شمال در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای تكمیل این آزادراه و پروژه بزرگ ملی به طور عملی كار خود را از خرداد ماه 1394 آغاز كرده ایم و تاكنون پیشرفت كار با وجود سختی های زیاد در این آزادراه به خصوص قطعه اول بسیار خوب بوده ست.
سعیدی كیا با بیان اینكه تلاش می كنیم قطعه اول این آزادراه را برای استفاده هموطنان تا پایان سال جاری آماده كنیم، افزود: تكمیل قطعه دوم از امروز آغاز شد و امیدواریم نحوه آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه تا آخر سال جمع بندی شود.
به گزارش ایرنا، قطعه یك آزاد راه تهران - شمال به طول 32 كیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق كن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانك می رسد.
با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی كه از طریق كرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 كیلومتر كوتاه می شود و شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شركت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تا بستان 1396 زیر بار ترافیك برود. این قطعه 32 كیلومتری دارای 16 پل و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است.
آزادراه تهران - شمال طراحی و معماری آن به گونه ای انجام شده است كه هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه لذت خواهند برد.
برای آماده سازی این آزادراه 123 كیلومتری در مجموع باید 145 تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی 88 كیلومتر ساخته شود و تعداد پلهای بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز 97 پل به طول حدود 13 كیلومتر است و با شیب 6 درصدی جاده، تردد در این محور بیش از 35 درصد كاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
برای ساخت این آزاد راه به خصوص در قطعه یك آن مشكلات زیادی در خصوص زمین های معارض وجود داشت كه خوشبختانه با همكاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشكلات مربوط به زمین های معارض این منطقه حل شد و شركت آزاد راه تهران - شمال وابسته به بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری كامل برسد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 1108 ** 3065 **1561** خبرنگار: ایرج منصوری ** انتشار:مژگان توانا
رئیس بنیادمستضعفان: 16هزار میلیارد ریال برای قطعه اول آزادراه تهران- شمال در2 سال گذشته هزینه شد
۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۸
کد خبر:
82567247
تهران- ایرنا- رییس بنیاد مستضعفان از هزینه كرد بیش از 16 هزار میلیارد ریال برای تكمیل قطعه اول آزادراه تهران- شمال در 2 سال گذشته خبر داد.