۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82575188
T T
۰ نفر
خلق حماسه اي ديگر

گناباد-ايرنا- مردم هميشه در صحنه گناباد همزمان با مردم ساير نقاط كشور و استان خراسان رضوي در آخرين جمعه ماه رمضان با حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس، حماسه اي ديگر در دفاع از مردم مظلوم فلسطين خلق كردند.

مردم گناباد خطه قنات، قنوت و قناعت با دهان روزه و با وجود گرماي هوا با اين حضور خود ثابت كردند كه همواره در دفاع از مظلوميت و مردم بي دفاع فلسطين و محكوميت ددمنشي هاي و اشغالگري هاي رژيم غاصب صهيونيستي ثابت قدم ايستاده اند.
جمعي از شهروندان گنابادي در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفتند: حضور گسترده در اين آيين بار ديگر تبلور عيني حمايت از مردم مظلوم فلسطين برابر ددمنشي رژيم غاصب صهيونيستي را به نمايش گذاشت.
عليرضا صمدي يك جوان گنابادي كه به همراه خانواده خود در راهپيمايي روز جهاني قدس حضور يافته بود، مهمترين هدف خود از شركت در اين آيين را عمل به وظيفه ديني و انساني خود و لبيك به نداي امام خميني (ره) در حمايت از مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين عنوان كرد.
وي ادامه داد: افزايش بصيرت مسلمانان و آزادي خواهان جهان برابر ددمنشي استكبار و رژيم غاصب صهيونيستي و ايجاد اتحاد و همدلي بين مسلمانان در دفاع از ارزشهاي اسلامي و حمايت از مردم مظلوم فلسطين، مهمترين دستاوردهاي برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس است.
يك بانوي خانه دار هم كه با فرزند خردسال خود در راهپيمايي روز قدس شركت كرده بود، گفت: آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي و ديگر هم پيمانان آنها تلاش مي كنند كه مساله اشغال فلسطين به فراموشي سپرده و يا يك جريان عادي و منازعه داخلي يك كشور قلمداد شود.
عطيه حشمتي افزود: با ابتكار بنيانگذار فقيد انقلاب در نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس و حضور پرشور مردم در اين آيين،‌ نه تنها اين مساله قدس به فراموشي سپرده نشده بلكه به موضوع نخست جهان اسلام تبديل شده است.
يكي از كارمندان گنابادي هم از روز جهاني قدس به عنوان روز فرياد مظلوميت و عدالت خواهي مسلمين براي آزادي قدس شريف از چنگال رژيم غاصب صهيونيستي ياد كرد.
مهدي سليماني گفت: در سايه سكوت مجامع به اصطلاح مدافع حقوق بشر، جنايتهاي رژيم غاصب صهيونيستي بر عليه مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين افزايش يافته و هر اندازه شركت مردم در اين آيين گسترده تر باشد، فلسطينيان در مقابله با سياستهاي خصمانه رژيم جعلي صهيونيستي دلگرم تر مي شوند.
وي گفت: اقدامات تروريستي گروه تكفيري داعش تحت حمايت استكبار جهاني در تهران هيچ خللي درعزم ملت در دفاع از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي و حمايت از مظلومان جهان ندارد.
محمد رضا پرتوي يك بازنشسته نيز گفت: استكبار ستيزي بزرگترين دستاورد و شعار انقلاب و نظام جمهوري اسلامي است و روز جهاني قدس و حمايت از مردم مظلوم فلسطين و مقابله با ددمنشي رژيم غاصب صهيونيستي نقطه تبلور اين شعار محسوب مي شود.
وي افزود: مردم با شركت در اين راهپيمايي اميد مبارزه را درجبهه مقاومت و حماس بر عليه رژيم اشغالگر قدس زنده نگه داشتند و ابتكار امام خميني (ره) در نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس موجب شد كه مساله فلسطين به فراموشي سپرده نشود.
محمد سعيدي يك دانشجو هم از روز جهاني قدس به عنوان دفاع از انسانيت و شرافت و مظلوميت در برابر ددمنشي و اشغالگري ياد كرد و گفت: مردم ايران و مسلمانان جهان در اين روز فارغ از هر نوع سليقه و جهت گيري سياسي، يك صدا شعار حمايت از مردم مظلوم فلسطين و محكوميت جنايتهاي رژيم غاصب صهيونيستي را سر دادند.
وي گفت: مردم با حضور خود در اين آيين حماسي و ملي بار ديگر ثابت كردند كه مسلمانان فلسطين در مصاف با تجاوز گري ها و سياستهاي خصمانه رژيم اشغالگر قدس تنها نيستند.
راهپيمايي روز جهاني قدس با حضور گسترده مردم ولايت مدار و انقلابي گناباد از ميدان آزادگان تا مصلي نماز جمعه گناباد برگزار شد.
امام خميني (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامي هوشمندانه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان «روز جهاني قدس» نامگذاري كردند و اين روز را روز مقابله مستضعفان با مستكبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند كه دراين روز همبستگي خود را براي حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان فلسطين به نمايش بگذارند.
شهرستان گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد مركز خراسان رضوي واقع است.
7545/2095/6012
خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري**‌انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني