۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82582541
T T
۰ نفر
ابراز تمایل یك شركت چینی - كانادایی به سرمایه گذاری در استان فارس

شیراز- ایرنا- سرمایه گذاران شركت چینی - كانادایی(U-SIN) در بازدید از طرح های توسعه و نشست كارشناسی با مسئولان شركت توزیع برق استان فارس برای مشاركت و سرمایه گذاری در طرح های توسعه اقتصادی و تولید انرژی در این استان ابراز تمایل كردند.

به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی شركت توزیع نیروی برق فارس،معاون بهره برداری و دیسپاچینگ این شركت با بیان این مطلب اظهار داشت: در این نشست مشترك، همچنین موضوع توسعه انرژی های تجدید پذیر و افزایش سرمایه گذاری در شهرستان های تحت پوشش شركت توزیع نیروی برق استان فارس نیز مطرح شد.
حمیدرضا جلایر، بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع فسیلی در جهان و آسیب جدی گازهای گلخانه ای حاصل از این سوخت ها به محیط زیست، استفاده از سایر انرژی های پاك به ویژه انرژی خورشیدی به عنوان یك منبع انرژی دوستدار محیط زیست حائز اهمیت است و ضرورت دارد.
وی، با بیان اینكه در دنیا استفاده از انرژی های تجدید پذیر رو به افزایش است، گفت: استان فارس با توجه به برخوردار بودن از روزهای آفتابی طولانی در طول سال، مكان مناسبی برای حضور سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش انرژی های خورشیدی است، ضمن اینكه احداث چنین نیروگاه هایی اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم نیز در پی خواهد داشت.
مدیر دفتر بازار برق شركت توزیع نیروی برق استان فارس هم اظهار داشت: در این نشست مشترك در مورد سرمایه گذاری شركت چینی- كانادایی (U-SIN) برای احداث نیروگاه های تجدید پذیر در استان فارس بحث و تبادل نظر شد و شركت توزیع نیروی برق استان فارس نیز پنج ساختگاه مناسب برای احداث نیروگاه خورشیدی به این شركت معرفی كرد كه 2 ساختگاه برای احداث، انتخاب شده و شروع به كار در آن صورت خواهد گرفت.
مهدی شفیعیان، در مورد مكان این نیرو گاه ها گفت: نیروگاه های خورشیدی جدید قرار است در نقاطی احداث شوند كه دارای تنگناهای توسعه شبكه بوده و به علت عدم وجود گاز امكان احداث نیروگاه های گازی نیز درآن مناطق وجود ندارد.
زینل قنبری، مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق استان فارس نیز برای احداث نیروگاه های خورشیدی به سرمایه گذاران قول همكاری و مساعدت داد.
دریافت خبر: نیكنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118