۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82583273
T T
۰ نفر
مرز رسمي ريمدان چابهار زيرساختي براي جابجايي كالا و مسافر ندارد

چابهار- ايرنا - نماينده مردم شهرستان هاي چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند در مجلس شوراي اسلامي گفت: با گذشت بيش از يكسال از رسمي شدن مرز ريمدان تا كنون زيرساخت لازم براي جابجايي كالا و مسافر در اين مرز به وجود نيامده و هيچ سودي عايد مرزنشنيان نشده است.

عبدالغفور ايران نژاد روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مرز ريمدان يكي از فرصت هاي مناسب شهرستان چابهار براي اشتغالزايي و افزايش درآمد خانوارهاي مرزنشين منطقه دشتياري است.
وي افزود: مردم محروم چابهار و به ويژه منطقه دشتياري گلايه هاي زيادي براي نيمه فعال بودن آن دارند و خواهان فعاليت رسمي اين مرز با امكانات روز دنيا هستند.
وي گفت: به مرز بايد به عنوان يك فرصت براي ايجاد اشتغال نگاه كنيم و نبايد مسئولان بي تفاوت به اين مساله باشند.
عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بايد مجوز واردات به محصولات كشاورزي نظير انبه و نارنگي كه در اين منطقه وجود ندارد داده شود.
ايران نژاد گفت: مردم جنوب سيستان وبلوچستان ارتباطات خويشاوندي، اشتراكات فرهنگي و اجتماعي زيادي با مردم بلوچستان پاكستان دارند و نبايد ارتباط آنان را قطع كرد.
وي بيان كرد: هم اينك براي تردد مسافر و شهروندان دو سوي مرز سختگيري هاي زيادي مي شود.
وي افزود: بازارچه مرزي ريمدان فعاليتي ندارد و بسياري از مردم بيكار شده اند.
معاون استاندار سيستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداري شهرستان ويژه چابهار نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: مرز ريمدان به عنوان مرز رسمي براي جابجايي كالا و مسافر مشخص شده است.
ايوب درويشي افزود: انتظار مي رود مسئولان هرچه سريعتر براي ايجاد زيرساخت در مرز زيمدان اقدامات لازم را انجام دهند.
وي بيان كرد: مرز ريمدان يكي از بهترين مكان ها براي ايجاد اشتغال و توسعه منطقه محروم دشتياري است و نبايد به خاطر زيرساخت ها مردم را از فايده آن بي بهره كرد.
به گزارش ايرنا چابهار از طريق مرز ريمدان با كشور پاكستان ارتباط دارد.
شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم كريمي نژاد **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan