۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۲
کد خبر: 82583309
T T
۰ نفر
اسماعيل هنيه: رسانه ها نقش مهم در مقابله با گروههاي تكفيري دارند

مشهد- ايرنا- رئيس دفتر سياسي حماس گفت: رسانه ها در نشر حقايق و مقابله با گروههاي تكفيري نقش مهمي دارند.

به گزارش ايرنا، اسماعيل هنيه روز يكشنبه در پيامي كه از طريق ويدئو كنفرانس براي شركت كنندگان در نهمين اجلاس راديو و تلويزيون هاي كشورهاي اسلامي در مشهد قرائت كرد افزود: رسانه اسلامي مانع دخالت هاي بيگانه مي شود و در اين زمينه يك طرح راهبردي براي ايجاد وحدت امت اسلامي مورد نياز است.
وي اظهار كرد: بايد با آگاهي براي احقاق حقوق مردم فلسطين گام برداريم و اعتبار و درستي پيام رسانه هاي اسلامي منوط به تلاش آنان در اين زمينه است.
وي گفت: اينك مسائل حساس در جهان اسلام وجود دارد كه از جمله آنها تلاش هايي است كه توسط بسياري از كشورها براي از بين بردن آرمانهاي فلسطين انجام مي شود.
رئيس دفتر سياسي حماس با بيان اينكه وحدت در جهان اسلام با توجه به شرايط كنوني بسيار كارساز است افزود: در پرتو مقاومت است كه مي توانيم به اهداف والاي اسلام دست يابيم و اين چيزي است كه دشمن از آن هراس دارد و اين اجلاس نيز بايد در اين مسير گام بردارد.
وي اظهار كرد: امروز غزه به خاطر محاصره وضع خوبي ندارد اما رزمندگان ما از راههاي سخت و مختلف توانستند خود را به اين اجلاس برسانند لذا اميدواريم اين نشست كمك كند حصر غزه را از بين ببريم.
هنيه گفت: ما به اين اجلاس چشم دوخته ايم زيرا مي دانيم مي تواند نقطه اتكايي براي مردم فلسطين باشد.
وي افزود: امت ما يك امت واحده است و تنها با وحدت به اهداف بلند انساني و اسلامي دست پيدا مي كنيم و اكنون دشمنان بدنبال آن هستند كه آرمانهاي اسلامي قدس را دستخوش سياستهاي مختلف قرار دهند اما مردم فلسطين ايمان دارند قدس به زودي آزاد مي شود.
وي ادامه داد: از جمهوري اسلامي ايران به خاطر ايستادن در كنار مردم فلسطين تشكر مي كنيم و اميدواريم همه را به زودي در مسجدالاقصي ببينيم.
نهمين اجلاس راديو و تلويزيون ‌هاي كشورهاي اسلامي با حضور 600 مهمان داخلي و خارجي و 230 شبكه از 36 كشور تا 13 تير ماه در مشهد ادامه دارد.
كانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دسترسي و دريافت سريع اخبار منتخب در همه حوزه هاي خبري و تصويري فعال است.
7507/ 7495/ خبرنگار: حسين عباسي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم