۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82583835
T T
۰ نفر

هوای استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت ناسالم

۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82583835
هوای استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت ناسالم

شهركرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان ذرات گرد و غبار معلق در هوا، شاخص كیفیت هوای این استان را در وضعیت ناسالم قرار داده است.

مهرداد قطره سامانی عصر یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد نسبتا شدید در استان كه در برخی نقاط به 60 كیلومتر بر ساعت می رسد، سبب شده تا علاوه بر گرد و غبار خارجی، چشمه های گرد و خاك داخلی نیز فعال شود.
وی ادامه داد: وضعیت آلودگی هوای استان تا فردا عصر ادامه دارد و كم كم از میزان غلظت گرد و غبار موجود در هوا كاسته می شود.
قطره سامانی همچنین از وقوع بارش های رگباری در ارتفاعات شمالی استان خبر داد و گفت: عشایر و مردم محلی نكات ایمنی را در خصوص عبور از ارتفاعات و حواشی رودخانه ها رعایت كنند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان كرد: برای فردا و پس فردا روند كاهشی دما انتظار می رود، اما از روز سه شنبه دما سیر صعودی پیدا می كند.
به گزارش ایرنا، اگر شاخص كیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد كیفیت هوا در وضع پاك، 50 تا 100 وضع سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و كودكان)، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 300 بسیار ناسالم خواهد بود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صقری
7363/6021