۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۲
کد خبر: 82583953
T T
۰ نفر
برگزاری سومین جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) در كردستان

سنندج- ایرنا- سومین جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) از سری برنامه های پارنزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مرداد امسال در سنندج برگزار می شود.

دبیر جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه این جشنواره از 2 بخش مولودی خوانی و منقبت خوانی تشكیل شده است افزود: بخش مولودی خوانی مشتمل بر گروه های حداكثر هفت نفردف نوازی است كه با مولودنامه های معتبر و اشعار در وصف نبی اكرم(ص)و امام رضا(ع) به رقابت در حداكثر زمان15دقیقه خواهند پرداخت.
زهرا زندی اظهار كرد: منقبت خوانی شامل ثناگویان نبوی و رضوی است كه با استفاده از دستگاه های آواز ایرانی و موسیقی عرفانی به صورت انفرادی حداكثر در مدت زمان هفت دقیقه به اجرا خواهند پرداخت.
وی با بیان اینكه در بخش منقبت خوانی، مرشد خوانان زورخانه نیز حضور می یابند گفت: این جشنواره همچنین دارای سه بخش جنبی شامل آیین بزرگداشت زنده یاد سید محمد شمس قریشی، بخش گروه های مولودی خوان اقلیم كردستان عراق و آیین تجلیل از هشت هنرمند مروج و مبلغ سیره نبوی و فرهنگ رضوی است.
دبیر جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو ادامه داد: در این دوره از جشنواره(هه تاو)گروه های مولودی خوانی و منقبت خوان ها علاوه بر اجرای اصلی داوری،در هشت مكان فرهنگی-دینی در سنندج به اجرای برنامه می پردازند.
وی افزود: خانه كُرد سنندج، مسجد قبا، مسجد امام رضا(ع)سپاه بیت المقدس، مهدیه سنندج،مسجد جامع ناحیه منفصل شهری نایسر، مسجد لشكر28پیاده كردستان، مسجد حریری و مسجد جامع روستای دوشان مكان های اجرای برنامه گروههای مولودی خوان و منقبت خوان جشنواره است.
زندی ضمن دعوت از تمامی هنرمندان مولودی خوان و مداح و منقبت خوان جهت حضور در این جشنواره، مهلت ارسال اثار را تا 20 تیرماه جاری عنوان كرد و گفت: علاقمندان به حضور در این جشنواره می توانند آثار خود را به ادرس سنندج میدان بسیج خیابان توحید، پایین تر از دادگستری مجتمع فرهنگی هنری فجر دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال كنند.
سومین جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو6 تا هشتم مرداد جاری همزمان با گرامیداشت دهه كرامت و سالروز میلاد گهر بار امام رضا(ع) برگزار می شود.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی