۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82584417
T T
۰ نفر

عفونت ادراری در دختران شایع تر است

۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82584417
عفونت ادراری در دختران شایع تر است

تهران - ایرنا - دبیر اجرایی اولین همایش تازه های بیماری های كودكان و مراقبت های پرستاری، عفونت های ادراری را از بیماری های شایع كلیه كودكان اعلام كرد و گفت: عفونت های ادراری در دختران شایع تر است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر رزیتا حسینی روز دوشنبه در حاشیه این همایش اظهار كرد: آناتومی مجاری ادراری در دختران زمینه ساز شیوع بیشتر این بیماری در آنان شده است.
وی ادامه داد كه شیوع ابتلا به عفونت های ادراری در بین دختران تقریبا در همه كشورها یكسان است و تقریبا در یك سطح به این بیماری مبتلا می شوند.
حسینی با اشاره به اینكه اختلالات مثانه و مشكلات زیربنایی دستگاه های ادراری در پسران شایع تر است، افزود: پسران معمولا به عفونت های شدید دچار می شوند.
وی عفونت های ادراری را یكی از معضلات حوزه كلیه كودكان اعلام كرد و گفت: رعایت اصول بهداشت و مسائل فرهنگی در كاهش ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد.
متخصص نفرولوژی كودكان اظهار كرد كه هرچند عفونت های ادراری بیماری شایع كلیه كودكان است اما نسبت به بیماری های عفونت ریوی و تنفسی از شیوع كمتری برخوردار است.
وی به تعداد سخنرانی های این همایش اشاره كرد و گفت 64 سخنرانی در مدت چهار روز در این همایش ارایه خواهد شد.
حسینی ادامه داد: تازه های بیماری های كودكان از جمله گوارش، كلیه، مغز و اعصاب، ریه و دستگاه تنفسی در این همایش ارایه خواهد شد.
اولین همایش تازه های بیماری كودكان و مراقبت های پرستاری از امروز ( 12 تیرماه) در سالن همایش های رازی آغاز بكار كرد و تا 15 تیر به كار خود ادامه می دهد.
علمی 1201 **1440
خبرنگار : عبدالكریم جبارپور** انتشار: گلشن
۰ نفر