۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82585084
T T
۰ نفر
مشاور رئیس تشكیلات خودگران فلسطین خواستار گسترش روابط با هند شد

دهلی نو-ایرنا- مشاور رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین ،خواستار گسترش و حفظ روابط هند با دولت خودگردان فلسطین شد.

به گزارش ایرنا، 'مجدی الخلدی' روز دوشنبه در آستانه سفر 'نارندرا مودی ' نخست وزیر هند به فلسطین اشغالی در گفت وگوی تلفنی با روزنامه هندو اظهار كرد امیدوارم كه گسترش روابط هند با اسرائیل منجر به كاهش روابط دهلی نو با فلسطین نشود.
وی تصریح كرد فلسطین سیاست هند در برقراری اعتدال در روابط خود با كشورهای منطقه را درك می كند.
مشاور رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین با اشاره به سفر چند ماه پیش محمود عباس به هند تصریح كرد در این سفر وی با 'نارندرا مودی' در خصوص تشكیل دو دولت گفت وگو كرد.
وی اظهار كرد 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند می تواند در گفت وگو با 'نتانیاهو' او را برای ادامه گفت وگو قانع كند.
'نارندرا مودی' نخست وزیر هند از فردا- سه شنبه - سفره سه روزه خود را به فلسطین اشغالی آغاز می كند.
وی اولین نخست وزیر هند است كه به سرزمین های اشغالی سفر می كند.
'پاوان كاپور' سفیر هند در فلسطین اشغالی سفر 'مودی' و دیدار نكردن وی با مقامات فلسطین را نشان تغییر در سیاست هند ندانست.
وی تصریح كرد هند به مرحله ای از تكامل رسیده كه می تواند به طور جداگانه با هر دو كشور كار كند و روابط خود را با آنها حفظ كند.
تاكنون سه وزیر خارجه هند شامل 'جاسوانت سینگ' ،اس ام كریشنا و سوشما سواراج به ترتیب درسالهای 2000، 2012 و 2016 به فلسطین اشغالی سفر كرده اند.
'پرناب موكرجی' رئیس جمهوری هند نیز در سال 2015 به اسرائیل سفر كرد.
سیاست هند تاكنون دیدار با مقامات سرزمین های اشغالی و فلسطین به طور جداگانه بوده است.
نخست وزیر هند در ماه مه امسال میزبان 'محمود عباس' رئیس تشكیلات خودگردان در دهلی نو بود.
در این دیدار 5 سند همكاری بین هند و فلسطین امضا شد. این تفاهم نامه‌ها در مورد كشاورزی، فناوری اطلاعات و بهداشت بوده است.
دو طرف در بیانیه مشتركی تصریح كردند:مشكلات موجود بین فلسطین و رژیم صهیونیستی باید در قالب دیپلماسی و مذاكره حل و فصل شود.
'محمود عباس' در سخنرانی خود در یك مركز اسلامی در دهلی نیز تصریح كرد: از هند توقع داریم از ارتباطش با رژیم صهیونیستی استفاده كرده و در برپایی صلح و ثبات بین ما و آنها كوشش كند.
برخی كارشناسان درمورد سفر «محمود عباس» و دیدار وی با نخست وزیر هند می‌گویند از سال 1992 گرایش هند به رژیم صهیونیستی افزایش یافته است و عملا توجه خاصی به محمود عباس صورت نگرفت.
هند یكی از بزرگترین مشتریان سلاح از رژیم صهیونیستی است و سال گذشته رئیس رژیم صهیونیستی سفری به هند داشته و به مدت شش روز در این كشور با مقامات دهلی نو دیدار كرده و قراردادهایی را نیز به امضا رسانده بود .
كارشناسان سیاسی معتقدند بعید است كه نخست وزیر هند دراین سفر نقش واسطه را بین تشكیلات خودگردان فلسطین و مقامات رژیم صهیونیستی ایفا كند.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد