۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷
کد خبر: 82585712
T T
۰ نفر
يك مسوول: خشكسالي و بيكاري، بزرگترين مشكل روستائيان استان يزد است

يزد - ايرنا - مدير كل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد گفت: خشكسالي و بيكاري بزرگترين مشكل روستائيان استان است كه اميدواريم با برنامه ريزي و همت مسئولان و دهياران و شوراهاي اسلامي اقدام براي حل آن بعمل آيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمد يارمند روز سه شنبه در جمع منتخبان پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش مركزي و دهياران مهريز افزود: با درايت شوراها و دهياران و اختصاص تسهيلات اشتغالزايي مي توان در خدمت ‌رساني به روستاها فعاليت كرد.
وي ادامه داد: زمين‌خواري ، تخريب و تغيير كاربري اراضي كشاورزي از مشكلات در سطح مناطق روستايي است كه اميد است دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي نسبت به نظارت و جلوگيري از تخلفات اقدام كنند.
اين مسئول با اشاره به نزديك شدن زمان شروع بكار فعاليت اعضاي منتخب دوره پنجم شوراهاي اسلامي روستاها بر ضرورت آشنايي اعضا به قوانين و مقررات شوراها تاكيد كرد.
فرازمند گفت: از وظايف مهم شوراهاي اسلامي روستاها نظارت بر اداره امور جريان روستا و همچنين اجراي مصوبات با يك سري قوانين و ضوابط اداري ، تشكيلاتي و مالي است.
همچنين بخشدار مهريز گفت: بخش مركزي مهريز داري پنج دهستان، داراي 44 روستاي داراي شورا و دهياري است و سه روستا نيز داراي شورا اما فاقد دهياري هستند.
مهدي دهقان زاد افزود: از ميان اعضاي پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي روستاهاي مركزي مهريز، چهار نفر از بانوان حضور دارند .
مركز مهريز در 30 كيلومتري يزد واقع شده است.
7541/ 6197 خبرنگار:ندا سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@