۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82586499
T T
۰ نفر

56 كشته در اثر سيل و رانش زمين در چين

۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82586499
56 كشته در اثر سيل و رانش زمين در چين

پكن- ايرنا- وزارت امور داخلي چين اعلام كرد بارش سنگين باران، جاري شدن سيل و رانش زمين در 7 روز گذشته باعث كشته شدن 56 نفر و مفقود شدن 22 نفر در 11 استان اين كشور شد.

خبرگزاري شينهوا روز سه شنبه گزارش داد سيل همچنين باعث تخريب 27 هزار خانه و آواره شدن 37 هزار نفر ديگر در استان هاي ژيجيانگ، آنهويي، جيانگشي، هوبئي، هونان، گوانگدونگ، چونگينگ، سيچوان، گويژو، يوننان و منطقه گواگژي ژوهانگ شده است.
اين وزارت خانه خسارت ناشي از رانش زمين و سيل در يك هفته گذشته در چين را 25.27 ميليارد يوان برابر با 3.7 ميليارد دلار براورد كرده است.
دولت مركزي چين روز گذشته 1.88 ميليارد يوان را به منظور جبران خسارت وارد شده به 20 استان اين كشور اختصاص داد.
وزارت كشور و كميته ملي كاهش بلاياي طبيعي چين نيز گروه ها و همچنين مواد مورد نياز مردم را به مناطق آسيب ديده در ژيجيانگ، جيانگشي، هونان و گويژو ارسال كرده اند.
حدود سه هزار پليس مسلح نيز براي كمك به آسيب ديدگان به مناطق مذكور اعزام شده اند.
گزارش هاي اوليه حاكي از آن است سطح آب رودخانه 'شيانگ جيانگ' يكي از منابع اصلي رودخانه 'يانگ تسه' در استان 'چانگشا' به 51 متر رسيده است و از ركورد قبلي 39.18 متر كه در سال 1998 به دليل سيل گسترده ثبت شده بود عبور كرده است.
مردم نواحي جنوبي چين همه ساله به دليل نزديكي به آبهاي آزاد، در ماه هاي مه، ژوئن و ژوئيه (ارديبهشت تا مرداد) تجربه باران هاي سيل آسا و سيلاب را همراه با خسارات جاني و مالي تجربه مي كنند.
شديدترين بلاياي طبيعي چند دهه گذشته بر اثر جاري شدن سيل در نواحي جنوبي چين، مربوط به سال 1998 ميلادي است كه نزديك به چهار هزار نفر كشته شدند.
سال گذشته نيز بر اثر جاري شدن سيل و رانش زمين در مناطق مختلف اين كشور صدها نفر جان خود را از دست دادند.
در سال 2013 نيز بر اثر بارش باران هاي شديد و وقوع توفان «سوليك» در استان «سيچوان» اين كشور كه منجر به رانش زمين شد، حدود ۳۰۰ نفر كشته و مفقود شدند و ۵۲۰ هزار خانه تخريب شد.
توفان «يوساگي» نيز در همين سال در جنوب چين حداقل ۲۵ كشته بر جاي گذاشت و باعث بروز اختلال شديد در سيستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.
آساق**1904**مسعود احمدي** انتشار دهنده: مريم شفيعي