۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82586556
T T
۰ نفر
اتاق بازرگاني حوزه كسب و كار را مورد ارزيابي قرار دهد

كرمان - ايرنا - رئيس مجمع نمايندگان استان كرمان با اشاره به دست و پا گير بودن بروكراسي اداري در توسعه فضاي كسب و كار گفت: انتظار داريم اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اين استان ارزيابي دقيقي از حوزه كسب و كار انجام و نتيجه آن را به مديران و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ارائه دهد.

به گزارش ايرنا حسين اميري خامكاني روز سه شنبه در همايش معدن، فرصت ها و چالش ها با حضور كرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، استاندار كرمان و جمع زيادي از كارشناسان ارشد شركت هاي داخلي و خارجي با بيان اينكه استاندار سرعت و ابتكار عمل بسيار خوبي در پيشبرد توسعه كرمان دارد افزود: از مديران دستگاه هاي مختلف اجرايي تقاضا مي كنيم در راستاي رفع مشكلات كارآفرينان، شجاعت و ريسك پذيري خود را افزايش دهند.
وي اظهار كرد: با پيگيري هاي استاندار و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، اختيارات بيشتري به استانها بخصوص كرمان تفويض شد.
وي با اشاره به مشكلات بخش معدن خاطرنشان كرد: امروز زغال سنگ كرمان با مشكلات زيادي مواجه است و ما معتقديم هنر مديريتي اين است كه با وجود همه مشكلات بتوانيم امور كارآفرينان را تسهيل كنيم.
اميري خامكاني با بيان اينكه امروز مشخص نيست چه فرد يا افرادي مسئول مستقيم بخش زغال سنگ در كشور هستند تصريح كرد: زغال سنگ صنعت ديرينه استان كرمان است و بايد تصميم هاي جسورانه اي براي نجات اين صنعت گرفته شود.
پنج معدن بزرگ كرمان شامل مواد معدني مس، سنگ آهن، ذغال سنگ و كروميت به همراه تنوع در ذخاير معدني در كرمان، اين استان را به بهشت معادن معروف كرده است.
سالانه حدود 63 ميليون تن مواد معدني در استان كرمان استخراج مي شود كه 21 درصد استخراج كل كشور را در بر مي گيرد و 42 نوع ماده معدني از 380 معدن در اين استان استخراج مي شود.
خبرنگار: كميل بهشتيان ** انتشاردهنده: نجمه حسني
7429