۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۸:۲۶
کد خبر: 82586954
T T
۰ نفر

توفان «نانمادول» ژاپن را در نوردید

۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۸:۲۶
کد خبر: 82586954
توفان «نانمادول» ژاپن را در نوردید

پكن - ایرنا - توفان سهمگین «نانمادول» بخش هایی از نواحی شرقی ژاپن را در هم كوبید و باعث به بار آمدن خساراتی در این مناطق شد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی ژاپن سرعت این توفان را بالغ بر 70 كیلومتر ذكر كرد كه از عصر روز گذشته (سه شنبه) همراه با بارش شدید و بادهای سهمگین فعالیت خود را از نواحی شرقی آغاز كرده و به سرعت در حال پیشروی به دیگر نواحی كشور است.
«نانمادول» كه سومین توفان سهمیگن ژاپن محسوب می شود، باعث رانش زمین در چند منطقه و قطع برق منازل زیادی در مناطق ناكازاكی و كانتو شد.
سازمان هواشناسی ژاپن بر اساس گزارش روز چهارشنبه تارنمای ژاپن تایمز، اعلام كرد كه وزش باد ناشی از توفان در برخی مناطق از جمله «هاماماتسو» از 100 كیلومتر نیز فراتر رفته است.
این سازمان همچنین اعلام كرد كه بر اثر وقوع توفان نانمادول در استانهای شیكوكو، كوماموتو، ناكازاكی و كانازاوا به ترتیب 250، 80، 50 و 60 میلیمتر باران باریده است.
در عین حال اعلام شده كه توفان مزبور باعث وارد آمدن خسارات شدید به خطوط برق رسانی شده و 65 هزار و 800 خانه در ناكازاكی و كوماموتو شب گذشته را در تاریكی مطلق بسر برده اند.
ژاپن تایمز همچنین اعلام كرد كه منطقه «نیگاتا»، شهر «تانابه» در استان واكایاما، «كیوشوو» و «شیكوكو» نیز بر اثر این توفان شاهد رانش زمین در چند نوبت بود و مقامات محلی به همین خاطر 19 هزار نفر را به مناطق امن منتقل كرده اند.
مقامات ژاپن به مردم مناطق توفان زده هشدار داده اند كه باید مراقب سیل و موج های بلند دریا و همچنین رانش زمین باشند و از رفتن به مناطق دریایی و ساحلی خودداری كنند.
تصاویر تلویزیون ژاپن هم نشان می دهد كه توفان باعث ویرانی برخی از ساختمان ها و واژگونی تعدادی خودرو شده و درختان زیادی را قطع كرده است.
در عین حال اعلام شده كه در قسمت هایی از منطقه كیوشو حركت قطارهای سریع السیر مختل شده و اجازه تردد به آنان داده نشده است.
ژاپن سال گذشته نیز شاهد توفان «لاین راكت» در شمال غرب كشور بود كه مرگ 17 نفر را در پی داشت.
آساق**1587*انتشاردهنده:فرهاد راستی