1200 ميليارد ريال تسهيلات بانكي به واحدهاي توليد مشكل دار پرداخت شده است

سنندج- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان گفت: يك هزار و 200 ميليارد ريال تسهيلات به بيش از 340 واحد توليدي مشكل دار استان پرداخت شده است.

محمد دره‌ وزمي روز پنجشنبه در چهلمين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد كه در سالن شهداي گُمنام استانداري افزود: اين مقدار تسهيلات بانكي در جلسات كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد و در مجموع به 341 مورد تسهيلات به واحدهاي توليدي مشكل دار در بخش صنعت و كشاورزي پرداخت شده است.
وي اضافه كرد: در مجموع واحدهاي معرفي شده از طريق طرح رونق توليد و مراجعه مستقيم يك هزار و 200 ميليارد ريال تسهيلات در راستاي رفع موانع توليد به واحدهاي توليدي در كردستان پرداخت شده است.
وي اظهار كرد: در بحث طرح رونق توليد در بخش صنعت و كشاورزي تا كنون 234 واحد توليدي موفق به دريافت تسهيلات شده‌اند.
دره وزمي گفت: 737 ميليارد ريال در طرح رونق توليد به واحدهاي توليدي در سال جاري پرداخت شده و در مراجعه مستقيم نيز 107 مورد با اعتباري بيش از 461 ميليارد ريال تسهيلات به واحدهاي توليدي پرداخت شده است.
وي با بيان اينكه پرداخت تسهيلات به 155 واحد صنعتي در كارگروه رفع موانع توليد مصوب شده و در عين حال 791 واحد بخش كشاورزي نيز در اين كارگروه تصويب و تمامي اين واحدها به بانك‌هاي عامل معرفي شده اند.
وي افزود: تعدادي از اين واحدها كه از طريق كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد به بانك‌هاي عامل معرفي شده بودند بنا به دلايل مختلف از جمله بالا بودن سود تسهيلات بانكي، عدم توانايي در بازپرداخت اقساط و عدم توانايي در تهيه ارائه ضمانت بانكي از دايره دريافت تسهيلات حذف شدند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كردستان گفت: واحدهايي كه داراي توجيه اقتصادي و صادرات محور باشند و داراي مشكل نقدينگي هستند بي شك، در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد مشكلات آنها مرتفع مي شود.
هم اكنون 650 واحد توليدي از 757 واحد استان با هشت هزار و 200 كارگر به صورت كامل فعال بوده و بقيه نيز نيمه فعال هستند.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحماني/**انتشاردهنده: اميد بهمني