۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۱
کد خبر: 82589046
T T
۰ نفر
70 درصد مقالات علمی كشور مربوط  به 13 دانشگاه برتر كشور است

همدان - ایرنا - رئیس دانشگاه تهران گفت: 70 درصد مقالات علمی كشور مربوط به 13 دانشگاه برتر كشور است كه پس از نگاشته شدن در مجلات علمی به چاپ می رسد.

به گزارش ایرنا، محمود نیلی احمدآبادی روز پنجشنبه در چهاردهمین اجلاس روسای سطح یك دانشگاه های كشور در دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینكه زیرساخت‌های مناسب و هیات‌های علمی با توان بالای علمی در دانشگاه‌ها است كه توانسته موفقیت‌ها را دو چندان كند افزود: بیشترین دانشجویان دكتری و كارشناسی ارشد در 13 دانشگاه برتر كشور تحصیل می‌كنند.
وی با اشاره به اینكه باید از ظرفیتی كه در دانشگاه‌ها وجود دارد نهایت استفاده را برد، یادآور شد: باید الگویی داشته باشیم تا بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده و آنها را تبدیل به سرمایه كرد.
نیلی احمدآبادی با اشاره به اینكه به لطف برجام ارتباط دانشگاه با سایر دانشگاه‌های دنیا برقرار شده است گفت: به تازگی 2 هیات بزرگ از اتحادیه اروپا و آلمان حضور داشتند كه نشان از تعامل سازنده كشور دارد كه این ارتباطات می‌تواند غنای كشور را افزایش داده و دیپلماسی علمی را در سطح بالا حفظ كند.
رئیس دانشگاه تهران با تاكید بر اینكه دانشگاه‌ها شكل گرفته كه نیازها را برطرف كند و در توسعه كشور اثرگذار باشد، خاطرنشان كرد: با مشاركت دانشگاه‌ها می‌توان وزارت علوم را یاری و بسیاری از مسائل را حل كرد.
وی اظهار داشت: هدف اصلی از تشكیل این اجلاس جنبه مشورتی دارد و سعی داریم موضوعاتی كه دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند را با استفاده از تجارب یكدیگر در مسیر درست هدایت كنیم.
وی با اشاره به اینكه دور اول ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی به پایان رسیده و دور دوم آن نزدیك است افزود: باید قبل از ورود به دور دوم، عملكردها در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و به این اتفاق نظر برسیم كه چه مقدار در عملكردها موفق بوده و نقاط ضعف و قوت را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.
وی تصریح كرد: همه افراد از دانشگاه‌های سطح یك كشور انتظارات بیشتری دارند كه بتوانند در حل مسائل و مشكلات كشور سهیم باشند.
رئیس دانشگاه تهران اظهار كرد: با وجود موفقیت‌های زیادی كه در كشور وجود دارد نه تنها در ایران بلكه در سایر كشورها چالش‌هایی وجود دارد كه باید برای آن راهكارهایی جدی ارائه شود.
احمدآبادی با بیان اینكه مشكلات محیط زیستی، اقتصادی و تروریسم از جمله موضوعاتی است كه كشورها را درگیر خود كرده است افزود: مشكلاتی همچون بحران آب، بیكاری و فقر از جمله مسائل و مشكلاتی است كه مختص این كشور است و حل این مسائل بدون مشاركت دانشگاه‌ها ممكن نیست و راه حل منطقی را می طلبد.
وی با اشاره به اینكه بسیاری از موفقیت‌های كشور مرهون دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است اظهار كرد: در دنیا پیشرفت‌های علمی ایران زبانزد سایر كشورها است و اگر این دانشگاه‌ها برای حل مشكلات كشور راه حل داشته باشند به طور قطع زودتر به نتیجه خواهیم رسید.
چهاردهمین اجلاس رؤسای دانشگاه های سطح یك كشور روز پنجشنبه 15 تیرماه 1396 به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه بوعلی‌سینا همدان برگزار شد.
2087/7523
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا